kategorie:
Interiér roku Somfy
Jakub Heidler, Jan Kačer, Vojtěch Rýzner, spolupráce Sandra Bešťáková, Ivo Kratochvíl, STUDIO REAKTOR, www.studio-reaktor.com
COWORKING HUBHUB, PRAHA
Nárožní obchodní dům byl vybudovaný za první republiky původním majitelem Aschenbergem. Hlavním konceptem pro využití nového coworkingového prostoru paláce ARA se stalo navázání na typologii obchodního domu, ve kterém se nabízejí moderní nehmotné produkty – nápady, myšlenky, inovace či talent.
Nárožní obchodní dům vybudovaný za první republiky původním majitelem a.r. Aschenbergem byl zaměřen především na prodej textilu. Jeho vzhled byl inspirován americkým moderním způsobem stavění a evropským funkcionalismem. Během 60. let je stavba upravena a pojmenována Obchodní dům Perla. Prodával se zde především design, móda, oblečení.
Hlavním konceptem pro využití nového coworkingového prostoru paláce ARA se tak stalo navázání na typologii obchodního domu, tzv. Mallu, ve kterém se jako hlavní artikl nabízejí moderní, nehmotné produkty – nápady, ideje, myšlenky, inovace, talent.
Každé patro nese název dle různých obchodních prostředí – showroom, trh, arkáda, pop-ups obchody a platforma. Tyto výrazově zajímavé a inspirující prostory tvoří jednací stoly, relax zóny, místnosti pro setkávání, telefonní budky. Ostatní části interiéru jsou jednoduché, materiálově sjednocené.
Interiér obchodního prostředí s talentem je dotvořen v detailu osvětlením z obchodních prostředků – síťovek, košíků, krabic, šatních ramínek na štendru či návěstních světel, vývěsních tabulí.
Grafika prostoru dotváří inspirativní prostředí – proměňuje archetyp obchodní grafiky a marketingu v kreativní nápisy, slogany. Doplněním jednoduchých slov získávají nápisy jiný rozměr, odkazují se na české výrobky, hledají originalitu a motivaci pro nově vznikající startupy.
Nároží, celoplošné stěny a místa setkávání jsou osvěžena drobnými hravými prvky jako popisovatelné stěny, popelnice s osvěžením, kancelářskými dopravními prostředky (skateboard, koloběžka). Volné stěny jsou věnovány místním umělcům, nápadům vycházejícím z řad členů Hubhub. V žádném obchodním domě nesmí chybět dětský koutek s kuličkami!