kategorie:
Veřejný interiér II
Kornélia Faklová, www.faklova.com
KADEŘNICTVÍ ORELSKÁ 14, PRAHA
Koncepce interiéru je založena na tom, co je v kadeřnictví důležité, a to je práce s výrobky, které jsou klientům na očích, vidí je všude okolo sebe. Poznávají s čím kadeřníci pracují a vědí, že jsou skutečně ve vlasovém salónu. Majitelka si přála, aby se počet předmětů shodoval s jejím oblíbeným číslem, což bylo uplatněno u stropních světel. Ta jsou uspořádána půdorysně ve tvaru známé kompozice Pieta Mondriaana.
Kadeřnice Marika Zábranská, na základě vlastní zkušenosti z předešlého kadeřnictví, kde pracovala spolu s kolegou, věděla, kterých funkčních návazností si všímat u svého prostoru, kterého se zároveň stala novou majitelkou.
Co je u kadeřnictví obecně důležité, je práce s výrobky. Vlasové produkty jsou nedílnou součástí studia a zaměstnanci kadeřnictví je neustále používají, tudíž by měly být v prostoru prezentovány. Umístění všech barev na vlasy a šamponů je v studiu navrženo tak, aby byly klientům rovnou na očích a viděli, s čím kadeřníci pracují a bylo tak poznat, že se skutečně nacházejí ve vlasovém salonu. Záměrem však bylo potřeba schovat dlouhé metry kabelů od různých pomůcek, jako jsou žehličky na vlasy, fény, kulmy a podobně. Truhlářovi byl zadán návrh umístění zásuvek pro spotřebiče, aby byly kabely skryté pod deskami přímo u zrcadel, které klientům slouží na uložení jejich osobních věcí. Povedlo se a skutečně při manipulaci s fény je vidět, že jejich kabel přichází „odněkud ze spodu police“.
Jednou z technických podmínek bylo schovat stojící vysavač, do kterého se koštětem zametou vlasy a tudíž může mít lux své stálé místo a nemusí se s ním hýbat. Přišli jsme na řešení, kdy je vysavač schován za zdí a je vidět pouzeotvor u podlahy, do kterého se popadané vlasy smetou. Další podmínkou bylo „bezpečnostní zrcadlo“ umístěné na zdi u WC, za pomocí kterého je v odrazu vidět na vchodové dveře ze všech míst s křesly. Tak má kadeřník, který stojí u sedícího klienta v křesle, přehled o tom, kdo vchází nebo odchází.
Kadeřnice Marika si potrpí na detaily.Například, aby se počet předmětů shodoval s jejím oblíbeným číslem, což bylo uplatněno u stropních světel. Tyjsou uspořádané půdorysně ve tvaru známé kompozice Pieta Mondriaana.