kategorie:
Interiér roku Somfy
Ing. arch. Ivan Drobný, ATELIÉR DROBNÝ ARCHITECTS, s.r.o., www.drobnyarch.cz a BARKOTEX PRAHA spol. s r.o., www.barkotex.cz
SKY GALLERY, PRAHA
Kancelářská budova z konce minulého století prošla celkovou rekonstrukcí interiérů. Společnost Media Bohemia si pronajala nové prostory, do kterých potřebovala promítnout specifické nároky na studiový provoz několika rádií, dabingových studií, produkčních a reklamních servisních firem.
Kancelářská budova z konce minulého století prošla celkovou rekonstrukcí interiérů. Nový nájemce potřeboval promítnout do prostor specifické nároky na studiový provoz několika radií, dabingových studií, produkčních a reklamních servisních firem.
Pracovní název projektu – mediahouse byl brzy nahrazen novým - Sky gallery, protože klient chtěl věnovat veřejným i soukromým interiérům budovy větší pozornost při návrhu i realizaci.
Přízemní prostory obsahují vstupní halu, kavárnu, svačinárnu pro zaměstnance a víceúčelový přestavitelný konferenční a jednací prostor.
Další patra jsou v podobných dispozicích v kombinaci dělených a halových kanceláří.
V radiových patrech je v obloukovém nároží umístěno hlavní vysílací studio.
Poslední ustoupené podlaží plní reprezentační funkci vedení společnosti – jsou zde dva jednací prostory se zázemím. Unikátní výhledy na panorama Prahy pak dávají těmto místům jedinečnost.
Byli jsme si vědomi unikátní architektury objektu atelieru Omikron – K, Martina |Kotíka, který objektu pojišťovny vtiskl unikátní výraz skleněného obloukového nároží.
Přízemí objektu:
Oproti původnímu vstupu do objektu z Bělehradské ulice jsme se rozhodli vysunout vstupní halu na samé nároží křižovatky s Anglickou ulicí. Vstupní hala se tak více otevřela pro pohledy projíždějících a stojících řidičů na semaforech.
Dominantní je světelná stěna za recepcí, která po zhasnutí bude sloužit jako další mediální plocha.
Recepční pult je vytvořen dýhovanými plástvemi, které odlehčily vjem hradby klasických pultů.
Dalším výrazným prvkem jsou sloupy obložené mechem mezi vertikálními dřevěnými žebry. Mech je použitý i na stropních partiích jako koláčové ostrovy kolem sloupových hlavic.
Oblouky a křivky ve vstupní hale působí v křivých nepravidelných prostorách samozřejmě.
V hale jsou u okna atypové čalouněné lavice pro hosty s opěrákem i bez opěráku.
Atmosféra a materiály – interier je barven do zemité a dřevěné barvy doplněné o neutrální bílé pozadí. Výrazně působí i přírodní aplikace mechových a zelených vegetačních stěn.
Atypové obklady vstupní haly - Mimo již popsaných světelných ploch z podsvíceného corianu jsou na stěnách osazené dýhované vypalované plechy s motivem kůry na cementovém podkladu.
Tento motiv se opakuje i na patrech před výtahy – totemech.
Podhledy vstupní haly rovněž imitují cementový povrch, aby doplnily surový a přírodní ráz.
Podlahy vstupního podlaží i běžných administrativních podlaží jsou z vinilových dílců flotex kladených v nepravidelném parketovém vzoru na řemen.
Stěnu vedle výtahové šachty zdobí podsvícená skleněná plastika s přírodním motivem autorky Gordany Turuk.
Podobné panely tvoří výzdobu i v reprezentačním posledním patře budovy.
Prostor kavárny, který navazuje na vstupní halu, ozvláštní mimo mechové stěny i stropní kruhová instalace okna do oblak z barrisolu. Vzniká tím dojem vnitřní dvorany s příjemným posezením v otevřeném i polozakrytém prostoru jednacích kójí.
Studia:
Z ergonomie provozu a nepravidelnosti půdorysu studií vychází solitérní návrhy originálních eliptických pultů. Jedná se o dvě eliptické hmoty, které se v pootočení zakusují do sebe.
Jedna elipsa je dominantní – prostor pro moderátora vysílání a druhá nabízí posezení pro dva až tři hosty vysílání. Jako materiál jsme zvolili bílý corian, protože nejlépe vyniká tvarová čistota objemů. Pracovní desky jsou po obvodu zvýrazněny rgb led linkou, která reaguje barvou na vysílací vstupy.
Barva radií – modrá, červená nebo oranžová se uplatní pouze na sedáku křesel a ve variaci akustického obkladu studia.