kategorie:
Veřejný interiér II
Petra Vasquez a Zuzana Řepíková, HEZKEY s.r.o., www.hezkey.cz
V HISTORICKÉM PALÁCI, PRAHA
Interiéry historické budovy v Jindřišské ulici se po rekonstrukci změnily k nepoznání. Z tmavého a stísněného labyrintu vznikl prosvětlený a otevřený prostor, kde poradci Bidli a Hypocentra Modré pyramidy rádi jednají s klienty. Autoři citlivě propojili nádherné původní mozaikové podlahy a štukové stropy s moderním pracovním prostředím.
Interiéry historické budovy na Jindřišské ulici v Praze, kde sídlí Bidli a Hypocentrum Modré pyramidy, se po rekonstrukci změnily k nepoznání - z tmavého a stísněného labyrintu vznikl prosvětlený a otevřený prostor, kde poradci rádi jednají a klienti se cítí dobře. Citlivě jsme propojili nádherné původní prvky jako mozaikové podlahy a štukové stropy s moderním pracovním prostředím.
V přízemí se kompletně rekonstruovalo klientské centrum (cca 333 m2) v zcela novém konceptu, který jsme vytvořili a který používáme i na dalších pobočkách - je postavený na neformálním prostředí pro jednání a na odstranění bariér (jako jsou klasické přepážky) mezi klientem a poradcem. V dalších patrech pak vznikly kanceláře pro zaměstnance, velká konferenční místnost (cca 50 m2) a relaxační zóna s bistrem (cca 100 m2) a terasou (cca 60 m2) s výhledem na historickou část Prahy.
V rámci celkové rekonstrukce klientského centra a zázemí se zcela proměnila dispozice a vznikl prosvětlený a otevřený prostor s mnoha možnostmi pro jednání klientů s poradci. Mohou si zvolit ze čtyř typů jednacích míst - lavicové sezení, kde poradci můžou sedět vedle klientů, aby tak podpořili partnerství s nimi, lounge sezení na kratší schůzky, barové sezení pro rychlá jednání a VIP zóny a zasedací místnosti pro privátní a delší jednání.
Světelnosti zásadně pomohlo odkrytí střešního světlíku v levé části, které dostalo dovnitř přirozené světlo a významně povýšilo pocit z celého prostoru.
Chtěli jsme, aby prostředí nepůsobilo odměřeně, ale naopak vstřícně a neformálně, proto jsme interiér zařídili mimo jiné designovými svítidly a nábytkem, který není pro kanceláře typický. Klienti a poradci k sobě nyní mají i díky rozmístění jednotlivých prvků blíž. Domáckou atmosféru podtrhla také použitá zeleň, která kromě dekorace funguje jako dělící prvek. V klientském centru jsou umístěná multimediální zařízení - od obrazovek po displeje s otočnými rameny, kde poradci můžou klientům ukazovat svou nabídku. Při tvorbě interiéru jsme vycházeli z nové vizuální identity firmy, kterou jsme do něj kromě barevné palety zakomponovali například v podobě gravírovaného loga v reprezentační
konferenční místnosti nebo poměrně netradičně využitého akustického obkladu do podhledů a na stěny.