kategorie:
Veřejný interiér II
Mira Maukš a a Peter Maukš, MAUKŠMAX, www.mauks.sk
INTERIÉR POBOČKY DELOITTE
Současná kancelář regionální pobočky již nestačila plnit požadavky investora jak rozměry, tak standardem, a proto byl navržen nový prostor. Cílem bylo vytvořit zážitkový prostor pro efektivní práci a relax v jednom. Záměrem bylo stírat rozdíl mezi oficiálním pracovištěm a příjemnou atmosférou obýváku – home office.
Deloitte je mezinárodní společnost poskytující služby v oblasti auditu, daní, právních služeb, transakčního poradenství a řízení rizik. Na Slovensku zaměstnávají více než 300 odborníků, kteří působí v kancelářích v Bratislavě, Žilině a Košicích.
Vizí společnosti je pomáhat zaměstnancům a klientům růst, což je vyjádřeno heslem: "Děláme věci, na kterých záleží".
Pracovní prostředí profesionálů je jednou z klíčových složek, které podporují kvalitu výkonů zaměstnanců a atraktivitu Deloitte jako zaměstnavatele.
Cíle společnosti při tvorbě kancelářských prostor
Současná kancelář regionální pobočky, již nestačila plnit náročné požadavky společnosti, jak svými rozměry tak také standardem. Cílem bylo vytvořit moderní kancelář budoucnosti s důrazem na zdravé pracovní prostředí.
Původní prostor byl navržen pronajímatelem na základě základních požadavků Deloitte.
Jde o tradiční uspořádání kanceláří, které nevyužívá pracovní prostor naplno.
V této fázi nás firma Deloitte oslovila.
Zadání
Zážitkový prostor pro efektivní práci a relax v jednom - přívětivá atmosféra v celém prostoru odpovídající standardům společnosti.
Koncepce
Záměrem bylo stírat rozdíl mezi oficiálním pracovištěm a příjemnou atmosférou obýváku - Home office.
Možnost změny pracovní polohy a místa v rámci celého prostoru.
• tiché pracovny
• výškově nastavitelné stoly
• houpačky na nohy
• závěsná houpací sedačka
• zvuková pohoda zajištěna použitím materiálů absorbujících hluk
• množství rostlin
• skříňky na osobní věci
• kávovar a reverzní osmóza
• šatníky a botníky
• prostorné zaměstnanecké toalety
• sprcha
• sladěné materiály, barvy a doplňky
• důraz na promyšlený detail
• velké zrcadlové plochy
inspirační zdroje
Při řešení vizuálního konceptu jsme vybrali tři základní atributy, které jsou součástí fungování této společnosti:
Papír - médium, na kterém se zhmotňují a uchovávají informace
• Design kancelářského papíru s logem společnosti zabírá centrální stěnu recepce. Vtipným detailem je zahnutý růžek na symbolickém hlavičkovém papíře s označením strany, s informací, ke které se chceme v budoucnu vrátit.
• Recepční pult je ve tvaru obálky (ikonka pro označení emailu), která je "zabalena" do papíru. Představuje balík, kterým se informace dostává ke klientovi.
Pixel - obrazový prvek, nejmenší jednotka rastrové grafiky
• Čtverec standardní mozaiky, metafora na pixel, zachycuje velmi zvětšené části digitálně zpracovaného obrazu na monitoru. Atmosféra světelných oken v noci, padající symboly kódů z matrixu a rastrová grafika na kobercích, v hygienické místnosti, sprchách a toaletách pro zaměstnance.
Corporate - Corporate Brand firmy Deloitte
Ústředním motivem firemního designu je cirkulární grafika (kruh) vycházející ze zelené tečky ve firemním logu.
Kruh se v různých obměnách objevuje v celém řešení interiéru:
• průměty iluzivního světelného kužele na místech pro návštěvy, tedy v recepci a na toaletách
• kruh s digitalizovaným dekorem tradiční lidové výšivky v jednom ze silent roomů apod.
• kruhový "koláčový graf" - další charakteristický prvek práce s informacemi, povýšen na geometrický obraz na centrální ploše v Open Space. Tento barevný motiv zastavuje rozjetou perspektivu linek stropu a pracovních stolů v Open space.