kategorie:
Veřejný interiér II
Roman Vrtiška a Vladimír Žák, VRTIŠKA·ŽÁK, www.vrtiskazak.com a RIM CZ s.r.o., www.rim.cz
SHOWROOM RIM, PRAHA
Český výrobce kancelářského nábytku přesunul svůj pražský showroom do nového otevřeného prostoru, který poskytuje maximální flexibilní řešení pro vystavování produktů. Showroom je definován jako galerijní bílá plocha, kde mohou produkty vyznít v celé své kráse. Nepřehlédnutelnou dominantou showroomu jsou bíle lakované hliníkové podnože zavěšené u stropu.
Showroom firmy RIM se nachází v nové administrativní budově Butterfly v Karlíně.
Plocha byla pronajímatelem předávána jako shell and core, tedy pouze s napojením rozvodů na páteřní rozvody budovy.
RIM CZ jakožto významný český výrobce kancelářského nábytku se sídlem v Otrokovicích pociťoval delší dobu potřebu změnit jejich stávající showroom nacházející se na Vinohradech. Ten byl velikostně, dispozičně a morálně zastaralý a byla nutná změna nejen místa, ale celkového řešení. Nový prostor nabídl otevřený prostor bez příček, komunikující po celém obvodu směrem do ulice, kde bylo definováno pouze jádro se sociálním zázemím.
Showroom měl poskytnout maximálně flexibilní řešení pro vystavování produktů, malý neformální prostor pro jednání a školení pracovníků, 4stálá pracovní místa a jednu oddělenou kancelář pro ředitele pobočky.
Vzhledem k funkci showroomu jsme se rozhodli prostor ponechat maximálně otevřený s výraznou vizibilitou směrem do ulice a to ze všech možných směrů. Dispoziční řešení pak zohledňuje variabilitu jakožto výchozí funkci.
Prostor jsme ponechali otevřený a kolem organického jádra vytvořili jeho extenzi, která definuje plochy ostatních místností. Nachází se v ní WC, sklad, kuchyňský koutek s barem a dále polootevřená a uzavřená kancelář. Prostor showroomu je od těchto místností oddělen bílým závěsem, který umožňuje v případě potřeby prostor libovolně měnit, otevírat, či uzavírat podle potřeby. Umožňuje také přímý kontakt pracovníků s výstavní plochou.
Showroom je definován jako galerijní bílá plocha, kde mohou produkty vyznít v celé své kráse. Prostor za závěsem je naproti tomu definován dřevěnou dubovou podlahou, přecházející plynule do obkladů stěn. Chtěli jsme tím opticky oddělit funkční zóny a poukázat na rozdílné vnímání a potřeby prostor a jejich funkce.
Nepřehlédnutelnou dominantou showroomu se ovšem staly bíle lakované hliníkové podnože, které v hojné míře firma RIM používá na svém sortimentu. Jejich netradiční aplikací na stropě jsme chtěli nejen poukázat na primární zaměření firmy na kancelářský segment trhu, ale chtěli jsme zároveň prostor obohatit a oživit identickým prvkem, který do něj vnese hravost a jakousi éterickou křehkost. podnože jsou pak rozmístěny v různých výškách, čímž se docílilo více organického výrazu a strop se tak podařilo lépe "zahustit". V nekterých podnožích jsou integrovány výklopné reflektory, dokonale nasvětlující výstavní plochu a přirozeně splývající se stropní strukturou. Oranžové podnože definují spolu s oranžovými kulatými polepy na podlaze prostor pro umístění novinek. Oranžovo - červená barva vychází z korporátu společnosti. Aplikaci loga jsme zvolili v neutrálním LED neonu za závěsem.