10.03.2018

CENTRUM CHODOV, PRAHA

Číst více

kategorie:
Veřejný interiér II

autor a přihlašovatel:

SAGUEZ&PARTNERS, www.saguez-and-partners.com a CENTRUM CHODOV a.s., www.centrumchodov.cz

CENTRUM CHODOV, PRAHA

Při dostavbě obchodního centra bylo snahou projektu s podtitulem Festival Palace, aby zákazník vnímal návštěvu všemi smysly. V podlažích jsou vytvořeny čtyři různé atmosféry prostřednictvím různobarevnosti použitých materiálů. Designéři pracovali s tlumenými barvami, dominantním ušlechtilým materiálem zvolili mramor v různých odstínech a pro vytvoření kontrastu nejčastěji aplikovali mosaz.

Rozšíření Centra Chodov mělo za cíl vytvořit na 102 266 m2 prostor, kde mohou jeho návštěvníci nejen pohodlně nakupovat, ale také se setkávat se svými nejbližšími a příjemně a kvalitně trávit volný čas. Během expanze čelili autoři velké výzvě – bylo nutné zajistit stavbu za plného chodu stávající části obchodního centra.

Snahou projektu s podtitulem Festival Palace bylo, aby zákazník vnímal návštěvu v obchodním centru všemi smysly, přičemž architektura má v tomto směru zásadní podpůrný význam. V podlažích jsou vytvořeny čtyři různé atmosféry prostřednictvím různobarevnosti použitých materiálů. Designéři pracovali s tlumenými barvami, dominantním ušlechtilým materiálem zvolili mramor v různých odstínech a pro vytvoření kontrastu nejčastěji aplikovali mosaz. Tato slitina nalezla v interiéru široké uplatnění, a to jako oživení v podobě třpytících se linek v podlaze nebo pásku v podhledu, na zábradlích, v nábytku nebo jako osvětlení. Podobný kontrast v interiéru centra vytváří i dřevo nebo lesklé materiály.

Mezi pasážemi s obchody se nachází několik náměstí, která fungují jako rozcestí, kde se zákazníci mohou rozhodnout, kudy při nákupech pokračovat. Často z nich vycházejí eskalátory a výtahy pro přesun z patra do patra. Každé podlaží je také navrženo tak, aby napovědělo, jaké zboží se v něm prodává. Jiné materiály se tak použily do patra s hypermarketem a jiné pro sekci s prémiovými značkami.

Pozornost poutají dvě interaktivní instalace umístěné v tzv. věžích. Jednou z nich je výrazný lustr z dílny renomovaného českého výrobce skla Lasvit, nesoucí název Neverending Glory, který symbolizuje naši kulturu a historický vztah ke sklu. Pětimetrová instalace složená z 69 menších dílčích svítidel je kombinaci tří typů lustrů a ukazuje zcela nové a inovativní možnosti jejich využití. Neméně zajímavá je instalace z dílny experimentálního holandského Studia Drift. Do druhé z věží obchodního centra umístili umělci látkové květy, jež díky speciální technologii reagují na pohyb lidí, kteří pod nimi procházejí. Celá plastika měří 14 metrů a přímo pod ní je vyhrazena odpočinková zóna s jedinečnou funkcí. Podle toho, jak do ní lidé přicházejí, tráví v ní čas a odcházejí, tak se jednotlivé květy rozvíjí a zase zavíjí.

Číst více

Partneři

PARTNER DESIGNU CENY

GENERÁLNÍ PARTNER

PARTNEŘI KATEGORIÍ

HLAVNÍ PARTNEŘI

OFICIÁLNÍ SPONZOR ČASOMÍRY

OFICIÁLNÍ VŮZ

PARTNER FASHION SHOW

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI PRO ČR

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI PRO SR

Tento web používá soubory cookie.

Soubory cookie používáme k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti. Informace o vašem používání našich stránek také sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které shromáždili při vašem používání jejich služeb

Zakázat vše
Upravit jednotlivě
Povolit vše