kategorie:
Veřejný interiér II
arch. Václav Mácha, MK STUDIO DESIGN spol. s r.o., www.mkstudio.cz
FOTOŠKODA, PRAHA
V renomované prodejně fotoaparátů Fotoškoda dostal architekt za úkol vytvořit prezentace značek Leica, Canon, Nikon, Panasonic a Fuji. U každého stánku značky neměl chybět interaktivní pult, vitrýny s produkty a možnost tzv. “touch and try”. Nové expozice byly řešeny tak, aby se stávajícími tvořily určitý na sebe navazující celek.
Zadání ze strany investora:
- V rámci prodejny Centrum Foto Škoda -Vodičkova ul. vytvořit expozice –prezentace prémiových značek fotoaparátů-LEICA, Canon, Nikon, Panasonic, Olympus, Fuji.
- Každá značka musí mít samostatnou expozici –stánek tvořený interaktivním pultem s fotoaparáty a vitrýnami s vystavením doplňků.
- Barevné řešení vč. použitých log musí respektovat logo manuály jednotlivých značek
- Vystavené fotoaparáty musí být prezentovány formou touch and try a zároveň zabezpečené proti krádeži a na centrálním monitoru se musí objevit základní parametry fotoaparátu
- V rámci každé expozice musí být vytvořeno pracoviště pro promotéra vč. PC a monitoru, uložení propagačních materiálů.
Neobvyklé požadavky investora:
- V rámci prodejny Foto-Škoda umístit samostatné expozice jednotlivých značek znamenalo, s ohledem na omezené prostory, vytvořit většinu expozic jako prostorové pulty
1. patro - 65m2, expozice Panasonic- 5,25m2, expozice Leica- 4m2
Specifikum výstavby expozic je zákaz ze strany majitele objektu jakýmkoliv způsobem zasahovat či upravovat stavební části prodejního prostoru.
Použité materiály: základním materiálem je stříkaná MDF deska, vrchní plochy odolný getakor. Spodní kuželová část prostorových pultů je stříkaný kov-plech.
Inovativní je hlavně design a funkční řešení prostorových kompaktních pultů, které umožnují neomezený přístup pro zákazníka, ale současně obsahují i kompletní zázemí pro promotéra.
Inovativní je řešení prosvětleného horního lemu pultu, který je určen pro vkládání reklamních sdělení. Díky principu odnímatelného plexy je možné tuto reklamu měnit, dle obchodní strategie přísl. .firmy.
Zvláštností či omezením při návrhu uvedených expozic byla potřeba při dodržení všech funkčních požadavků designově řešit nové expozice tak aby se stávajícími tvořily určitý na sebe navazující celek.
U expozice Panasonic bylo základní myšlenkou vytvořit odpočinkovou zónu pro návštěvníky vč. vystavení sortimentu. Expozice vznikla v prostoru schodů vyrovnávajících rozdíl v podlaze vstupní části .Proto jejím základem musela být skleněná podlaha -podium.
Expozice Leica, která je jedinou ucelenou expozicí v ČR. Návrh vznikal na základě požadavků a korekcí firmy, která také zajišťovala realizaci.