kategorie:
Veřejný interiér II
Jan Kyzlink, Petr Pospíšil a Zbyšek Sikora, KYZLINK ARCHITECTS, www.kyzlink.com
CZECH LABELS AND FRIENDS, PRAHA
Základní myšlenkou projektu je vytvoření univerzálního komerčního prostoru, který se vymyká standardním požadavkům retailového prodeje. Sdružuje totiž lokální designery, umělce a výrobce se společným cílem vystavovat a prodávat zboží v exkluzivní galerii. Jednoduchý a funkční prostor umožňuje vystaveným produktům vyniknout v celé své kráse.
Příběh unikátního architektonického konceptu začíná využitím jedné z posledních volných jednotek v rámci prestižního Centra Chodov. Již od začátku klade investor velký důraz na autentičnost a důležitost celého projektu v rámci nově připravované a později i úspěšně otevřené Designer Gallery. Základní myšlenkou projektu je vytvoření univerzálního komerčního prostoru, který se vymyká standardním požadavkům retailového prodeje. Sdružuje totiž lokální designery, umělce a výrobce se společným cílem vystavovat a prodávat zboží v exkluzivní galerii.
Již samotný vstup do jednotky skrze velká písmena C-Z-E-C-H signalizuje výjimečnou funkci prostoru. Specifické prostředí i tvar vedou architekty ke hledání univerzálních principů a materiálů, které nacházejí v podobě přírodního dřeva, hrubě opracované ocele či betonových stěrek. Všechny používané materiály v sobě skrývají nefalšovanou autentičnost, která koresponduje s hlavními myšlenkami provozovatele. Prostor je očištěn od typických hladkých krycích vrstev a v maximální možné míře přiznává tvarové nedokonalosti či nutné technologie. Celé místo je dostatečně jednoduché a funkční. Decentně vyčnívá z běžné konvence obchodních jednotek a zároveň umožňuje vystavovaným produktům vyniknout v celé své kráse.
Více než 440m2 velká jednotka obsahuje expoziční část, malou kavárnu se zaměřením na komunitní setkávání, pokladnu s navazujícím zázemím nebo zónu pro zákazníky, kde najdou mimo jiné i převlékací kabiny. Je zde kladen velký důraz na variabilitu prostoru. Funkční nábytkové bloky umožňují různé konfigurace prostoru. V jednu chvíli tak prodejna může tvořit přehlídkové molo, auditorium pro autorské přednášky nebo klasický retailový prodej formou výstavy. Nábytkové rámy slouží jako plakátovací plochy, při překlopení pak zastávají funkci běžného prodejního stolu. Vše doplňují velkoformátová zrcadla, která násobí celý prostor. Důležitou součástí je implementace velkoformátových prosvětlených fólií, které suplují přirozené denní světlo. Scénickou atmosféru doplňuji vhodně umístěné spotlighty v lištových systémech.
Velký zájem kolemjdoucích a vysoká návštěvnost Czech Labels & Friends dokazují, že se architektům povedlo ztělesnit požadavky a myšlenky zadavatele a vytvořit reprezentativní klenot designerské komunity.