17.03.2025

SHOWROOM LD SEATING, PRAHA

Číst více

kategorie:
Veřejný interiér II.

autor a přihlašovatel:

Miroslav Krátký, ARCHICRAFT s.r.o., www.archicraft.cz  ; LD SEATING s.r.o., www.ldseating.com    

fotograf:
BoysPlayNice

SHOWROOM LD SEATING, PRAHA

Holešovický ateliér Archicraft přichází s nejnovějším projektem, jehož pojetí reflektuje nejen estetické a funkční požadavky moderní prodejny, ale také novou vizuální identitu značky. Svým systematickým přístupem architekti vytvořili designový prostor, který podtrhne kvalitu a rozmanitost prémiové značky sedacího nábytku.

Hlavním cílem projektu bylo vytvořit prostředí, které bude moderním, jednoduchým, a přesto vizuálně atraktivním prostorem pro prezentaci produktů značky LD Seating: „Před třemi lety společnost LD Seating zahájila proces rebrandingu, jehož výsledkem je nová, silná vizuální identita. Nové logo a očištěný styl pomáhají lepšímu rozpoznání značky na trhu. A právě tento nový vizuální jazyk jsme implementovali i v návrhu showroomu,“ říká k zadání projektu Miroslav Krátký, zakladatel studia archicraft.

Prosvětlený prostor, jednoduché členění

Koncept showroomu spočívá v kultivaci umělého osvětlení a rozčlenění prodejny na klastry, které umožní lepší prezentaci a orientaci mezi různými typy nábytku a designovými rodinami: „Dělení prostoru jsme dosáhli za využití světla a poloprůhledných textilních příček či závěsů ve světlých přírodních odstínech. Centrální místo showroomu jsme vytvořili za pomoci prosvětleného napínavého podhledu. Hlavní bulvár je osvětlen LED panely a lištami s bodovým osvětlením, které imitují divadelní atmosféru. Na podlaze jsme umístili tkaný vinyl, který v místě expozice produktů přechází do tmavších barev,“ dodává k dělení prostoru zakladatel studia. Interiérem provází také vhodně zvolená jednoduchá grafika.

Prezentace produktů

Prostor je situován v nárožním objektu s okny směřujícími do ulice i na nároží, což poskytuje přirozené světlo a hlavní prezentační plochu směrem ven. „Vzhledem k poloze showroomu bylo nutné optimalizovat vizuální vnímání nejen pro chodce, ale i projíždějící auta,“ říká k prezentaci produktů Miroslav Krátký a dodává: „Pracovali jsme s podlahou, která je umístěna dva metry nad úrovní komunikace, i proto jsme se rozhodli věnovat pozornost nejen kolemjdoucím chodcům, ale i řidičům,“ říká k expozici Miroslav Krátký. Mobiliář je ve vitríně vystaven na různě vysokých piedestalech, interiér od exteriéru odděluje textilní závěs. Výloha ze strany pro chodce je hravá, pozornost upoutá kompozice zavěšeného mobiliáře na celou výšku fasády a lightbox s velkoplošnou fotografií, před kterým architekti umístili produkty na polici za horizontálou fasády.

Pro prezentaci uvnitř interiéru architekti zvolili dva přístupy, a to umístění na podlaze showroomu nebo na pódiu, což umožňuje bezprostřední vyzkoušení produktu. Jako druhý způsob využili umístění produktů do regálů: „Nábytek jsme situovali na minimalistické police bez tvarování, lidé si tak budou moci produkt dobře prohlídnout a sáhnout si na něj,“ upřesňuje zakladatel studia archicraft.

Ke kancelářským židlím bylo nezbytné zvolit také vhodné stoly, aby si klienti mohli produkty patřičně vyzkoušet: „Potřebovali jsme vytvořit anonymní skupinu pracovních stolů, které firma nevyrábí. Zvolili jsme tak jednoduché stoly z vysokotlakého laminátu. Naším cílem bylo, aby na sebe nepoutaly pozornost,“ upřesňuje Miroslav Krátký.

Místo pro jednání a práci

Součástí zadání na vytvoření nového showroomu LD Seating bylo rovněž vytvoření vhodného pracovního prostředí i místa pro setkávání. „Koncept polootevřené jednací místnosti umožní mít pocit, že jsme neustále součástí showroomu. Oddělení od interiéru prodejny jsme docílili pomocí výrazného prosklení, nad jednací stůl, opět z vysokotlakého laminátu, jsme pak umístili výrazné svítidlo v přírodních odstínech,“ říká architekt a dodává, že stejný materiál využili i pro tvorbu pracovního stolu pro zaměstnance.

Více o studiu archicraft:

Archicraft založili v roce 2008 Tomáš Cieśla a Mirek Krátký. Měli jasnou vizi dělat kvalitní návrhy, soustředit se na servis pro klienty a vždy prosazovat své morální zásady. Návrhy řeší do detailu a hlavním krédem jejich práce je unikátnost materiálového řešení a realizovatelnost návrhu. Tuhle vizi mají dodnes a společně s nimi ji sdílí dalších deset architektů, inženýrů a designérů. Perfektně sehraný tým archicraft je schopný nabídnout servis jak individuálním klientům, tak velkým korporacím, od bytu až po rozlehlé kanceláře, úspěšné gastro provozy i nadstandardně řešené interiéry. 

Číst více

Partneři

PARTNER DESIGNU CENY

GENERÁLNÍ PARTNER

PARTNEŘI KATEGORIÍ

HLAVNÍ PARTNER

OFICIÁLNÍ SPONZOR ČASOMÍRY

OFICIÁLNÍ VŮZ

PARTNER FASHION SHOW

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI PRO ČR

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI PRO SR

Tento web používá soubory cookie.

Soubory cookie používáme k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti. Informace o vašem používání našich stránek také sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které shromáždili při vašem používání jejich služeb

Zakázat vše
Upravit jednotlivě
Povolit vše