kategorie:
Veřejný interiér II.
Adrian Mórocz, Michal Tačovský, Michal Švingál, Matúš Vorobeľ, Gabriel Hartl, MOROCZ TACOVSKY GROUP s.r.o., www.morocztacovsky.sk , www.shop.skslovan.com
fotograf:
Pavel Kudiváni
FANSHOP ŠK SLOVAN BRATISLAVA
Výzvou bylo vytvořit prostor, který by na jedné straně reprezentoval identitu nejúspěšnějšího fotbalového klubu na Slovensku, odrážel jeho dominanci a výraznou historii a zároveň působil přívětivě na návštěvníka. Z toho důvodu byl zvolen prvek fotbalového hřiště, které spojuje DNA klubu a zároveň je odkazem na chvíle, kdy téměř každý fotbalový fanoušek a návštěvník fanshopu v dětství běhal na hřišti za míčem a snil svůj fotbalový sen.
Zadáním investora bylo navrhnout moderní kamenný obchod s merchem sportovního klubu ŠK Slovan Bratislava. Cílem bylo vytvořit nejen místo nákupu reklamních předmětů, ale také místo posílení komunity, oslavy klubu a jeho identity. Současný a zároveň přívětivý design má připomínat prvky fotbalového hřiště, čar na podlaze, fotbalové branky v místě pokladny. Akcentem je replika připomínající šatnu A-teamu.
Nový Fanshop se nachází na náměstí před stadionem, s vchodem u hlavních schodů pro sektor C. Návštěvníky vítá ve vstupní předsíni kopie fotbalové trofeje. Následně se při přechodu do hlavního odbytového prostoru otevírá prostor s prvky fotbalového hřiště. Na podlaze jsou vytaženy „lajny“, zvýrazněna je „šestnáctka“ a brankoviště. Kasa je vytvořena v provedení připomínajícím fotbalovou branku, která je pomyšleným cílem nejen ve fotbalovém zápase, ale také při návštěvě fanshopu. Poukazuje na to i slovní hříčka na přední straně kasy: „Let´s p(l)ay“. V prostoru jsou kromě prodejních stojanů rozmístěny i figuríny v akčních pózách, sponzoři a zejména logo klubu.
Za „hrací čarou“ se nachází kopie šatny A-teamu, kde jsou rozmístěny a odprezentovány aktuální dresy klubu. Nad šatnou se vyjímá levitující logo klubu.
V interiéru převládají achromatické přirozené barvy použitých materiálů: beton, litá podlaha, přiznané technologie, otevřený a přiznaný strop s trapézovým plechem. Design je doplněn o kovové pletivo na stěnách a zavěšená rampová svítidla. Prodejní stojany jsou v obdobném kovovém provedení.
Výzvou bylo vytvořit prostor, který by na jedné straně reprezentoval identitu nejúspěšnějšího fotbalového klubu na Slovensku, odrážel jeho dominanci a výraznou historii a zároveň působil přívětivě na návštěvníka. Z toho důvodu byl zvolen prvek fotbalového hřiště, které spojuje DNA klubu a zároveň je odkazem na chvíle, kdy téměř každý fotbalový fanoušek a návštěvník fanshopu v dětství běhal na hřišti za míčem a snil svůj fotbalový sen.