kategorie:
Veřejný interiér II.
MgA. Michal Zmek, VIVA SCHOOL s.r.o., www.vivaschool.cz
fotograf:
Tomáš Slavík
PŘÍRODOVĚDNÁ UČEBNA ZŠ ZELENEČ
Dominantním prvkem učebny je zelená stěna, která není pouze dekorační, ale slouží k praktické výuce. Děti si mohou v rámci výuky vypěstovat své vlastní rostlinky, a zároveň tento prvek zlepšuje mikroklima interiéru.
Nová učebna přírodních věd vznikla spojením vícero starých nevyužívaných prostor. Odstraněním původních toalet, kabinetu a spojovací chodby mohl vzniknout velkorysý prostor, který propojuje přírodovědnou laboratoř pro praktickou výuku s teoretickou učebnou přírodních věd.
Učebnu jsme vybavili světlým, vizuálně čistým nábytkem v odstínech šedé a bílé, doplněným prvky z překližky, které mají za úkol pocitově sterilní prostor laboratoře zútulnit. Celý výukový prostor jsme navrhli s maximálním ohledem na využití při praktické výuce. V laboratoři se nachází rozměrné vitríny pro vystavení různých exemplářů. Vitríny mají zároveň funkci transparentnosti prostoru. Žáci procházející po chodbě, mohou nahlížet co se děje uvnitř učebny.
Dominantním prvkem učebny je zelená stěna, která není pouze dekorační, ale slouží k praktické výuce. Děti si mohou v rámci výuky vypěstovat své vlastní rostlinky, a zároveň tento prvek zlepšuje mikroklima interiéru. Žákovské laboratorní stoly jsou navržené pro práci ve skupinkách. Ukrývají v sobě
výklopné elektrické zásuvky a úložné prostory například pro mikroskopy. Stoly jsou doplněny dřevěnými stoličkami, které umožňují dětem práci jak vestoje, tak i v sedě. V učitelských stolech se nachází laboratorní dřez a úložné zásuvky na drobné exponáty či pracovní pomůcky. Dále jsou propojeny se dvěma multimediálními displeji, na kterých je možné zobrazovat pracovní postup či výukové plakáty.
Část učebny určenou k teoretické výuce jsme navrhli jako prostor pro frontální výuku. Učebna je v této části vybavena třiceti jedno-lavicemi s ergonomickými židlemi. Ty podporují samostatnou práci a dlouhodobou soustředěnost žáků.
Cílem nové učebny bylo vytvoření co nejlepšího prostředí pro podnícení zájmu žáků o přírodní vědy a poskytnout jim prostředí, ve kterém mohou rozvíjet své dovednosti a znalosti.