kategorie:
Veřejný interiér II
Andrea Hylmarová a Dana Maršálová, INTERIERS BY DANA, www.facebook.com/dana.marsalova.3 a ANDREA HYLMAROVÁ INTERIORS, www.andreahylmarova.cz
OPEN SPACE KANCELÁŘ, PRAHA
Investorem je úspěšný IT start-up s celosvětovým dosahem, jehož požadavkem bylo vytvoření prostoru nabitého ultramoderními technologiemi: screenové rolety si každý ovládá sám přes mobilní aplikaci nebo si elektricky polohuje pracovní stůl. Zajímavým prvkem v prostoru jsou solitérní telefonní budky.
Klient, úspěšný IT start-up s celosvětovým dosahem, oslovil designérky na základě naší práce na jeho předchozích kancelářských prostorách. Tentokrát řešily open space s výměrou cca 320m2 v moderním office komplexu, který bylo třeba upravit jak dispozičně, tak designově.
Při volbě dispozice vycházely z klíčových požadavků klienta; 28-30 stálých pracovních míst, jedna větší a jedna menší zasedací místnost, realax room s možností využití videokonference, stand-up place s velkou obrazovkou pro každodenní spojení s vedením v zahraničí a také dostatek soukromých prostor pro vyřízení telefonních hovorů či krátkých operativních porad. Chybět samozřejmě nesměla kuchyňka s jídelnou a různými alternativami sezení. Zvláštním požadavkem bylo zajištění dobré akustiky v hlavním prostoru, aby se jednotliví zaměstnanci minimálně rušili při vyřizování telefonátů či prosté konverzaci.
Designérky od počátku věděly, že prostor bude třeba členit tak, aby v něm byly jednak kompletně uzavíratelné místnosti typu relax room či jednací místnosti, ale i částečně oddělená místa pro max. 5-6 osob, která poskytnou příjemné a neformální zázemí pro krátké schůzky nebo odpočinek. V kuchyňském prostoru tak jsou jak barové stoličky, tak klasické jídelní stoly, ale i lavice s malými stolky vhodnými třeba na malou svačinu či kávu. Specifikem je potom na míru zhotovené sezení podél oken a také tzv. telefonní budky, které jsou dokonale odhlučněné a odvětrané. Samozřejmostí je možnost připojení notebooku či mobilu v každém možném koutku. IT background klienta ostatně dal vzniknout i dalším zajímavým a technologiemi nabitým řešením - všechny interní screenové rolety jdou ovládat pomocí mobilní aplikace, kterou má každý pracovník k dispozici, u tzv. stand-up place jsme řešili vhodné umístění mikrofonů na stropě, každý zaměstnanec má k dispozici elektricky polohovatelný stůl, aby při sedavém zaměstnání měl možnost aktivně střídat pracovní polohy. Dbaly i na dobré řešení akustiky; na podlaze jsou proto kvalitní kobercové čtverce, u každého stolu alespoň malý paraván, jídelnu a open space oddělují rovněž nastavitelné akustické paravány, které navíc fungují jako oživující designový prvek.
Stylové pojetí mělo částečně vycházet z prvních kancelářských prostor, které designérky pro klienta zařizovaly. Neutrální základ, větší černé či antracitové plochy, akcenty v tyrkysové a okrové barvě. Pro zútulnění do prostoru vnesly i dřevěnou dýhu jako obklad stěny a dřevěnou podlahu v kuchyňském prostoru. Zvolily kvalitní moderní kancelářské vybavení, převážně značky Herman Miller, doplňkově se v interiéru objevuje vybavení značek BuzziSpace, Cascando, Hay či Marset. Jednací stoly a veškerý úložný nábytek vč. kuchyňské linky byly zhotoveny na míru dle našich návrhů.