01.03.2017

INFOCENTRUM ELEKTRA, OSTRAVA

Číst více

kategorie:
Veřejný interiér II

autor a přihlašovatel:

Ing. arch. Markéta Vysloužilová a Ing. Iveta Janečková, VYSLOUŽIL ARCHITEKTI, www.vyslouzilarch.cz a OSTRAVSKÝ INFORMAČNÍ SERVIS, s.r.o., www.ostravainfo.cz

INFOCENTRUM ELEKTRA, OSTRAVA

Rekonstrukce měla jasné zadání od investora: zmodernizovat a dispozičně změnit pobočku. Byly vytvořeny nové zóny, díky kterým se návštěvníci v interiéru snadno orientují. Využití nových technologií přináší volnost klientům, kteří si mohou vše sami vyhledat na dotykových obrazovkách.

Zadáním projektu byla kompletní rekonstrukce interiéru pobočky informačního centra přímo v historickém jádru města Ostravy. Interiér je rozdělen na veřejnou zákaznickou část – samotné informační centrum se směnárnou a neveřejnou část se zázemím pro zaměstnance, které skýtá jednací místnost s prostorem pro skladování a třídění materiálů před jejich exportem do ostatních poboček, servrovnu a šatnu s kuchyňkou.

Řešená část interiéru tvoří celkem 110,5 m2, z toho je zákaznická část 70,1 m2.  Požadavkem investora byla nejen obnova nábytku a povrchových úprav, ale také změna koncepce obsluhy zákazníků, přehledná prezentace zboží a požadavek na maximální využití novodobých technologií k prezentaci akcí, produktů a prodeje či hledání informací. Hlavním konceptem návrhu je změna dispozičního uspořádání zákaznické části infocentra tak, aby byly jasně rozlišeny zóny pro obsluhu, pro prezentaci zboží, pro propagační materiály. Zóny byly navrženy tak, aby obsluha měla dobrý přehled o prostoru, aby byla v bezprostředním kontaktu s klientem, ale zároveň aby bylo zákazníkům umožněno si samostatně nabrat propagační materiály, zorientovat se v nabízeném zboží, případně si samostatně vyhledat na dotykových obrazovkách potřebné informace. Stejně tak byl kladen důraz na to, aby bylo srozumitelně a na jednom místě prezentováno nabízené zboží.  Zákazníci si mohou na vybrané zboží sáhnout, oblečení si mohou vyzkoušet v nově vybudované kabince. Komunikaci mezi obsluhou a zákazníky usnadňují zabudované monitory, které zobrazují veškeré potřebné informace (např. mapy, obsazenost sálů, jízdní řády, či místenky v dopravních prostředcích, apod.). V návrhu bylo jako leitmotiv použito logo města Ostravy – tři vykřičníky, stejně jako barevný a grafický manuál města a hlavní dominanta Ostravy – panorama Dolní oblasti Vítkovic, tzv. „Ostravských Hradčan“.  Došlo rovněž k úpravám, jež hrají důležitou roli při vnímání pobočky z exteriéru – výměna vstupních dveří a řešení výloh: návrh jednotných plakátovacích ploch, umístění velkoplošné obrazovky pro prezentaci akcí a v neposlední řadě grafické označení pobočky novými polepy.

Autorka grafického řešení polepů nábytku a výloh: MgA. Michaela Ondroušková

Realizace interiéru: Petr Berčík

Číst více

Partneři

PARTNER DESIGNU CENY

GENERÁLNÍ PARTNER

PARTNEŘI KATEGORIÍ

HLAVNÍ PARTNEŘI

OFICIÁLNÍ SPONZOR ČASOMÍRY

OFICIÁLNÍ VŮZ

PARTNER FASHION SHOW

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI PRO ČR

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI PRO SR

Tento web používá soubory cookie.

Soubory cookie používáme k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti. Informace o vašem používání našich stránek také sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které shromáždili při vašem používání jejich služeb

Zakázat vše
Upravit jednotlivě
Povolit vše