kategorie:
Interiér roku Somfy (coworkingová centra a kanceláře)
Jana Pařízková, JANA PAŘÍZKOVÁ STUDIO, www.janaparizkova.cz
fotograf:
Marek Ondráček
ZÁZEMÍ FIRMY OUTDOORWEB
Snahou autorky bylo vytvořit zázemí pro zaměstnance, které by je motivovalo k práci a nabízelo současně nutný klid a odpočinek. Kanceláře se nacházejí v místě bývalých garáží, jejichž industriální charakter se otiskl do konceptu interiéru. Prostoru dominuje beton a kov.
Zázemí firmy zaměřené na outdoorové vybavení se nachází ve dvoře přiléhajícímu k bývalé Sokolovně. Součástí objektu bývalých garáží je bike shop nové značky SummitBikes a kanceláře pro zaměstnance firmy Outdoorweb.
Výchozím bodem návrhu se stal samotný objekt starých garáží s industriálním charakterem.
Protože prostor garáží k vyznavačům jízdy na kole typově ladí, podoba obchodu zůstala surová, bez zbytečných ozdob. Na estetiku omšelých provozních budov navázaly užité materiály: betonová podlaha zachovává charakter místa, potřeby obchodu naplňuje vizuálně podmanivější překližka. V interiéru se pracuje také s kovem v naturální podobě: produkty se zavěšují na nelakované kovové štendry, strop je obložený tahokovem, pult ozvláštňuje zrezlý plech.
V obchodní části šlo o to, aby se interiér nepral o pozornost s produkty. Jednoduchá překližková stěna má otvory k variabilnímu využití, police a štendry z hrubě opracovaného kovu dávají vyniknout zboží. Veškeré vybavení se vyrábělo na míru, včetně konstrukcí na kola, překližkové stěny nebo pódia.
Protože obchod vznikl primárně pro cyklistickou komunitu, která v místě našla prostor k vzájemnému setkávání, našel se zde kromě pultu s dílnou prostor také pro kávovar.
Barevnost obchodu dodává vystavené zboží; jinak tomu bylo v zázemí pro zaměstnance, vesměs outdoorové a sportovní nadšence. Materiálově zachovává surové struktury betonu, kovu a překližky. Přibyly ale barvy a výrazné solitéry, jako police ze zrezlého plechu nebo modrá pohovka.
Kromě kanceláří a chill out zóny se zde nachází sklady a balírna, tedy logistické zázemí pro převážně e-shopový obchod Outdoorweb. Dynamicky propojený celek prodejny, zázemí a skladů zachovává ráz okolních budov. Prostřednictvím materiálového provedení i decentní barevnosti nenuceně vyjadřuje duši podniku: nadšení z pohybu a překonávání limitů.
„Chtěla jsem vytvořit zázemí pro zaměstnance, které by je motivovalo k práci, ale vyzařovalo
také klid nutný k odpočinku.“
Plocha: 450 m²