kategorie:
Veřejný interiér II
Tadeáš Kněř a Jasna Cao, www.tadax.cz
HOLIČSTVÍ OFOUS, PRAHA
Přáním majitele bylo vytvořit zajímavý interiér, kde se muži i ženy budou rádi potkávat. Genius loci nedaleké Krymské ulice ovlivnil i toto netradiční holičství. Kde jinde najdeme místo křesílek na čekání dvě houpačky? Tento prostor zkrátka majitel vytvořil pro všechny hravé zákazníky, kteří se nebojí experimentovat.
OFOUS je nové netradiční holičství, vlasové studio bez nálepek. Po dlouhých úvahách vzniklo v staré části pražských Vršovic, v ulici Charkovská. Zrekonstruovaný prostor je kombinací nebytové a bytové jednotky s celkovou rozlohou 57 m2. Základem konceptu jsou osobitost, spojení tradice s moderní dobou, hravá extravagance, budování komunity. Sociální kontext skvěle doplňuje atmosféra Krymské ulice a spřátelených podniků.
Interiér dozrával s myšlenkou vytvořit nové, vizuálně atypické a nezaměnitelné studio, které bude zrcadlit kreativní přístup, práci a osobnost holiče Tadeáše. Místo, kde se zákazník nebojí experimentovat. Holičství, které není masové, nepřipomíná pásovou výrobu a svou atmosférou neurazí ženy.
Nejvýraznějším prvkem prostoru je kontrastní geometrická malba, která zastupuje moderní část konceptu. Návrat k tradicím evokují originální dřevěné doplňky - zrekonstruovaná truhlářská hoblice, která slouží jako praktický pracovní pult, starý nábytek plní funkci produktové vitríny, pultu na míchání barev a boxu na ručníky. zachovalé dřevěné rámy se zrcadlovou výplní. Myšlenka tradice a řemesla je přítomna i v desítky let starém, původním holičském křesle.
Prvek chaosu vnáší do prostoru osvětlení skládající se z 22 samostatně visících žárovek v ostře kontrastující sytě červené barvě. Na první pohled je umístění náhodné, v praxi tvoří ideální podmínky pro práci bez nadbytečných stínů.
Prvek hry je zastoupen ve dvou designových lanových houpačkách ze studia Vacek, které slouží jako netradiční čekací prostor, výborný icebreaker pro nové zákazníky a v neposlední řade probouzí v každém návštěvníkovi dítě, chuť hrát se a experimentovat.
Rekonstrukce byla vlastnoruční a velmi pracná, vznikala víceméně náhodně a intuitivně. Výzvou byla kromě stavebních překvapení také geometrická malba napříč celým prostorem, výběr a rekonstrukce dřevěných doplňků. Prostor předtím obýval obchod s ethno korálkami, který zanechal ve zdech stamilióny hmoždinek. Tvrdším oříškem než hmoždinky však byla kolaudace na provozovnu holičství, která zanechala v administrativou a úřady nepolíbené dvojici vzpomínky na doživotí...