kategorie:
Interiér roku Somfy (coworkingová centra a kanceláře)
Roman Vrtiška a Vladimír Žák, VRTIŠKA & ŽÁK STUDIO, www.vrtiskazak.com a USSPA, s.r.o., www.usspa.cz
fotograf:
Kristina Hrabětová
SÍDLO USSPA
Ve výrobním areálu firmy byla dostavěna administrativní budova. Autoři sjednotili vstupní část a renovovali interiér. Nové prostory působí vzdušně a nabízejí dostatek denního světla. Interiéru dominuje šedá barva a perforované vlnité plechy.
Realizace se nachází ve východních Čechách v obci Dolní Dobrouč, nedaleko od České Třebové. Jde o současnou architektonickou intervenci v původním výrobním areálu firmy USSPA v podobě dostavby administrativního objektu, sjednocení vstupní části a renovaci interiéru. Firma dlouhodobě trpěla nedostatkem pracovních míst v rámci kancelářské sekce HQ. Proto jsme se, spolu s majiteli rozhodli o dostavbu. Extenzí stávajících kanceláří o zasedací místnosti, lounge zónu a zaměstnanecké prostředí vznikla nová hmota na objektu stávající výrobní haly. Ta je vyvedena v provedení s tzv. “pilovou střechou” a výplně zaklopeny komůrkovým polykarbonátem + skly. Díky tomu je v interiéru dostatek denního světla a celek působí vzdušným dojmem. Abychom podpořili absolutní kontrast se stávajícími objekty a zaměření firmy, vsadili jsme na světle šedou barvu a perforované vlnité plechy, které dávají novým hmotám téměř éterický charakter. V druhé fázi projektu se zvětšovala plocha kanceláře majitelů, kam byla dodána dvě velkoformátová okna. Zároveň jsme zvětšili a zvýšili stávající vstup do objektu. Ve vstupní (převýšené) části objektu pokračuje vlnitý plech z fasády také do interiéru, lemuje schodiště a dále pokračuje do prostor recepce. Docílili jsme tak přirozeného prolnutí exteriéru a interiéru, kde navíc, díky perforaci dochází k velice vzdušnému efektu. Navíc je vlnitý plech použitý také v recepci jako materiál pro dveře skříní za objektem recepce, takže dochází k průhledům na obsah a do další úrovně a přitom není prostor nijak vizuálně narušen. Koncepčně je interiér dělen na bílou / stávající část a dřevěnou / novou dostavbu. Tím jsme chtěli formálně a také navigačně rozlišit, ve kterých prostorách se člověk nachází. Zároveň stále sledujeme jasný cíl a sice definování DNA značky skrze interiéry / architekturu. Tyto principy soustavně rozvíjíme a snažíme se o jakousi homogennost a přitom různorodost v rámci daných lokalit.
Revitalizace areálu nadále pokračuje a aktuálně ještě připravujeme úpravu venkovních ploch, zeleně a dostavbu zaměstnaneckého wellness na uliční části pozemku.
Velikost interiéru: 750m2