kategorie:
Veřejný interiér II
Ing. Šárka Zabadalová, MBA a Ing. arch. Kateřina Zabadalová, ZABADALs, www.zabadalova.cz a Renata Machová, www.store.hulkarna.cz
SHOWROOM HŮLKÁRNA, BRNO
Přáním majitelky bylo, aby nákup vycházkové hole byl pro zákazníka nezapomenutelným zážitkem. Tak vznikl v České republice zcela originální showroom s nabídkou několika stovek holí s prozaickým názvem Hůlkárna. Interiér v moderním anglickém stylu kombinuje dřevo, kůži, kov a tapety s károvým vzorem.
Hůlkárna vznikla na prostoru pouhých29 m2.. Osobní přístup majitelky ke každému zákazníkovi a jeho potřebám je podtržen prostředím, kde se budou setkávat. Prodejna měla vzniknout v rodinném domě v Brně – Komíně z původního obývacího pokoje. Bylo potřeba prostor stavebně oddělit od obytného prostoru rodinného domu a vytvořit samostatný vstup do prodejny. V poměrně malém prostoru bylo potřeba umístit 300 – 400 ks holí. Požadováno bylo přehledné rozmístění zboží a hlavně byl kladen důraz na konstrukci nábytku, aby nedocházelo při manipulaci s holemi k jejich poškození.
Celkový interiérový koncept prodejny vycházel z tradičního anglického stylu, ale v modernějším pojetí. Spojit tradiční prvky a materiály s modernějším celkovým vyzněním. Zásadní bylo funkční rozdělení prodejny na přední a zadní část. V přední části zákazník vybírá hole a komunikuje s majitelkou při jejím výběru. V zadní část prodejny dochází k úpravám hole před zakoupením.
„Zvláštní na tomto projektu byl produkt, pro který jsme tvořili prostor. Hůlky v Hůlkárně jsou krásné, jsou zajímavé, je na nich vidět řemeslo, které se předává a z hole se stává doplněk nebo pomůcka, kterou si vybíráte stejně jako například boty – musí se dobře nosit a ještě vypadat dobře. …a interiér je součástí dobrého produktu,“ říká autorka.