12.03.2022

KOLÁRNA, OLOMOUC

Číst více

kategorie:
Veřejný interiér II

autor a přihlašovatel:

Robert Bravenec a Jan Polách, ATELIER POLÁCH & BRAVENEC s.r.o., www.atelierpb.cz 

fotograf:
Jan Reinar

KOLÁRNA, OLOMOUC

Nový variabilní prostor prodejny jízdných kol a příslušenství volně přechází v montážní a servisní zázemí značky. Materiálově je interiér navržen v kombinaci pohledového betonu, šedé dlažby a dubového dřeva. V centrální části prodejny zaujme prodejní pult, který je díky dřevěnému obložení propojen se sedacím koutem.

Na podzim roku 2020 jsem byl jako spolumajitel projektové kanceláře a člen cyklo týmu KOLÁRNA v Olomouci osloven majitelem týmu a prodejny jízdních kol a servisu panem Petrem Březinou s prosbou o vypracování návrhu a projektu cenově dostupného interiéru nové prodejny tak, aby prodejna mohla být v průběhu 1. čtvrtletí roku 2021 otevřena. Vzhledem k tomu, že mám rád výzvy nejen ve sportu, ale i v mé profesi, s radostí jsem souhlasil… no, který cyklistický nadšenec by odmítl přízeň a závazek majitele obchodu s cyklistickým vybavením, obzvláště kdyby se ten interiér povedl! … a myslím, že se povedl, což ohlasy zákazníků a členů týmu v průběhu složitého „kovidového“ roku naznačily.
Zadáním majitele bylo vytvořit zajímavý, příjemný a účelný obchodní prostor
pro prodej jízdních kol, příslušenství a doplňků spolu s umístěním montážní a servisní části. Nově vznikající obchod byl situován v tehdy probíhající realizaci novostavby polyfunkčního domu v centru Olomouce na tř. 17. listopadu v areálu bývalých Sochorových kasáren. Trochu „špekem“ byl požadavek na variabilitu prodeje s ohledem na kombinovaný prodej také zimního sportovního vybavení v období mimo cyklistické sezóny, i když ta je vlastně pro opravdové cyklisty celoroční…
Samotná prodejní plocha má cca 135 m2 a vstupy ze dvou stran. Jednak od hlavní komunikace z veřejného prostranství a jednak ze dvora od parkoviště, což ovlivnilo z hlediska přehledu a bezpečnosti v prodejně umístění prodejního pultu ve středu dispozice. V návaznosti na pult s kasou, kávovarem a prodejem drobného materiálu umístěného v zápultí vznikla „dřevěná vestavba“ pultu a posezení, v jinak utilitárním a režném prodejním prostoru. …vždyť dobrý kávovar a dobré kafe je zárukou dobrého obchodu. Do prostoru, kde byl vzhledem k dané dispozici již výhled omezen, byla umístěna vitrínou a pultem opticky oddělena část pro občasný servis a montáž nových kol spolu se skladovacími prostory…
Již po první prohlídce rozestavěné prodejny mi bylo jasné, že i když monolitické
betonové konstrukce sloupů, masivních průvlaků a některých stěn vypadaly hodně „režně“ zůstanou bez povrchových úprav a jejich přirozený a přírodní vzhled (vždyť beton je vlastně umělý kámen) dobře zapadne do kontrastu s čistou plochou prvků interiéru a prodejních systémů. A tak vznikl materiálový koncept kombinace pohledového monolitického betonu většiny stavebních konstrukcí, šedé podlahy z keramické dlažby, dřevěné vestavby pultu a
posezení ve střední části v provedení z dubové dýhy nebo laminátu a ostatních prvků interiéru jako vitríny, regály a prodejní systémy v čistém a jednoduchém provedení světlého a šedého laminátu. Součástí prodejní plochy jsou také dvě zkoušecí kabinky, které důmyslně navazují na dřevěnou vestavbu posezení, a tím vytváří niku pro kabinky s oddělením od prodejní plochy závěsem.
Osvětlení bylo navrženo z jednoduchých tyčových LED svítidel z hliníkových profilů s difuzorem v kombinaci s bodovým osvětlením pro noční provoz výkladců a osvětlení stěny s prezentací prémiových kol a rámových sad. Svítidla byla nepravidelně „rozházena“ v půdorysu prodejny a zavěšena ve dvou úrovních, a to v přední části pod stropem tak, aby nasvítila i možnou prezentaci např. vypletených kol nebo trofejí týmu umístěných z boku na masivních průvlacích a v zadní části v úrovni spodní hrany průvlaků s důrazem na nasvícení vystavených kol, doplňků a prodejní plochy. Sedací nábytek byl realizován z dostupných
zdrojů s omezenou možností výběru vzhledem k uzavřeným prodejnám z důvodů vládních opatření v době před otevřením prodejny. Trochu doufám, že bude brzy vyměněn za adekvátní celému prostoru.

Číst více

Partneři

PARTNER DESIGNU CENY

GENERÁLNÍ PARTNER

PARTNEŘI KATEGORIÍ

HLAVNÍ PARTNEŘI

OFICIÁLNÍ SPONZOR ČASOMÍRY

OFICIÁLNÍ VŮZ

PARTNER FASHION SHOW

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI PRO ČR

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI PRO SR

Tento web používá soubory cookie.

Soubory cookie používáme k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti. Informace o vašem používání našich stránek také sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které shromáždili při vašem používání jejich služeb

Zakázat vše
Upravit jednotlivě
Povolit vše