kategorie:
Veřejný interiér II
Mgr. Iveta Císařová a Ing. arch. Lenka Demetrovičová, DIVERSIS s.r.o., www.diversis.cz
SHOWROOM SPOLEČNOSTI ASKO, PRAHA
V administrativním a rezidenčním celku BB Centrum Brumlovka vznikl nový showroom s převažujícím technickým nádechem. Orientace značky na skandinávský design byla rozhodující při návrhu interiéru, který autorky ve spolupráci s klientem pojaly jako moderní a nadčasovou prezentaci.
Kompaktní prostor showroomu společnosti ASKO, exkluzivní značky prémiových domácích spotřebičů zakládající si na skandinávském řemesle a tradici, má necelých 160 m2 včetně zázemí. Nachází se v administrativně residenčním celku BB Centrum Brumlovka v přízemí budovy Beta. Tato multifunkční čtvrť je budována již od roku 1996 a Budova Beta je v jejím centru.
Administrativní převaha lokality a skandinávský design značky ASKO při práci s prostorem vyžadoval více technický nádech interiéru. V menším nárožním obchodním prostoru, definovaným řadou výloh, bylo potřebné zajistit showroom odpovídající exklusivitě značky, ale přístupný a vstřícný klientovi. Dále pohodlné kanceláře pro zaměstnance společnosti a potřebné zázemí.
Myšlenkou celého interiérového řešení je moderní a nadčasová prezentace výrobků ASKO, v duchu skandinávských hodnot, ze kterých značka vychází: spolehlivosti, péče o rodinu a zdraví i ohleduplnosti k přírodě a lidem. Celkový koncept vychází z materiálového řešení prostoru – kvalita a struktura materiálu v surovém stavu a technické prvky a detaily. Celému řešení vládne tmavá stěrka, dřevo, nerez a tapeta. Strohé a technické prvky jako je tahokovový podhled v antracitové barvě, hrubé stěrky nebo nerez spotřebiče jsou postavené do kontrastu s měkkými materiály koberce s vysokým vlasem či decentním rostlinným vzorem na tapetě. Skandinávský styl je podtržen mnoha druhy přímého a ambientního osvětlení a podsvícení nábytku, které lze různě kombinovat a vytvořit tak rozdílnou atmosféru celého interiéru a zároveň soustředit návštěvníka na prezentované prvky. Celý showroom je inspirací pro klienta, který zde prezentované prvky vidí v běžném užití kuchyně, pracího koutu či domácí vinotéky, a to v exklusivním, ale neformálním, reprezentativním a přátelském prostředí.