kategorie:
Veřejný interiér II
Ing. arch Martin Prokš, PROKŠ PŘIKRYL ARCHITEKTI, www.proksprikryl.cz a CZECHDESIGN CENTER s.r.o., www.czechdesign.cz
CZECHDESIGN SHOP, PRAHA
Hlavním požadavkem při návrhu nového obchodu s designem v centru Prahy bylo zejména to, aby byl přístupný pro každého a působil na zákazníky pozitivně, nikoli nedostupně. Rozmanitost nabízených produktů vyniká v jednoduchém autentickém prostoru. V interiéru jsou využity původní materiály, které byly odhaleny citlivou rekonstrukcí.
Nový CZECHDESIGN Shop v Myslíkově ulici měl být prostorem, kde se zákazníci budou cítit dobře a který v nich zanechá zážitek. Důležité pro nás bylo udělat jej přístupným. Obchody s designem jsou často svou atmosférou velmi nepřístupné a zákazník se v nich nemusí cítit komfortně, ale jako slon v porcelánu. Naším dlouhodobým cílem je budovat image designu jako něčeho dostupného, ne luxusního, což se mělo promítnout i v řešení. Kromě toho bylo třeba respektovat jiné požadavky na vystavení a prodej různorodého sortimentu jako šperky, kosmetika, knihy, batohy, porcelán atd. A zajistit, aby v prostoru 44 m2 vše fungovalo hladce i z provozního hlediska a aby zde kromě prodejny bylo umístěno
i zázemí pro personál a část skladu. Při rekonstrukci byl na podlahách objeven materiál v podobě teraca a velmi kvalitní mramorová dlažba pravděpodobně ze 70tých let, což by si většina investorů dnes nemohla dovolit. Martin Prokš přistoupil k prostoru s citem k odhalování a podtrhávání toho, co bylo v prostoru původní a zajímavé. Základním principem, se kterým architekt přišel, bylo vytvořit dva autentické prostory. Tmavě je oddělen kabinet šperků, do světlé části je umístěn ostatní sortiment. Každá část působí jiným dojmem a má
odlišnou atmosféru. Pracuje se zde i s light designem, který jednu část velmi autenticky dotváří a v druhé naopak vytváří trochu temný kabinet, kde vynikne právě materiál šperků. Důstojně bylo vyřešeno i umístění vitríny pro projekt Snoubení, kde zákazníci řeší snubní prsteny od českých designérů. Prostor tak najednou získává i dojem ateliéru. Díky minimalistickému řešení exteriéru přispívá obchod ke kultivaci celé čtvrti.