kategorie:
Interiér roku Somfy
Lukáš Janáč, Jan Dvořák, Martina Zachariášová, Gregory Speck, Anna Šlapáková, Christine Lessenko, Tomáš Livňanský, YUAR s.r.o., www.yuar.eu
PRODUCTBOARD OFFICE
Prostor je navržen tak, aby vítal návštěvníky a hostil události, aniž by zasahoval do každodenní kancelářské činnosti. Hlavní výzvou bylo vypořádat se s akustikou v prostoru, kde jsou kromě pracovních míst také řešeny dělící prvky v podobě telefonních budek, které obklopují centrální komunitní náměstí.
V dnešní době plní kanceláře širokou škálu funkcí. Kancelář Productboard je naší interpretací otevřených prostorů založených na činnostech.
Prostor je navržen tak, aby vítal návštěvy a hostil události, aniž by zasahoval do každodenní kancelářské činnosti. Hlavní výzvou, která se objevuje při navrhování, je vypořádat se s ochranou soukromí a akustikou v pracovních oblastech a zároveň v živých zónách a v zónách se smíšeným využitím. Kromě „inteligentního spaceplanu“ jsou zóny rozděleny dvěma bloky akustických phoneboothů, které obklopují centrální komunitní náměstí.
To a ještě dostatek akusticky řešených místností splnilo požadavek hovorů a jednání s mezinárodními partnery v různých časových pásmech po celém světě.
Z důvodu navržení prostoru s pocitem sounáležitosti a identifikace bylo místo vybaveno řadou atypického mobiliáře, který zajišťuje pohodlí a rozmanitost pracovního prostředí. Zadní část hlavního prezentačního pódia slouží jako místnost na podřimování, v tělocvičně, nebo-li jóga místnosti je instalována boulderová stěna, kreativní místnost je vybavena přenosnými whiteboardy, které lze po týmových schůzkách přemístit zpět k pracovnímu stolu. Inovativní scrum point byl navržen tak, aby přehodnotil způsob organizace setkání se v otevřeném prostoru. Pro zkrácení cesty do odpočinkových zón a zajištění stejného pohodlí pro všechny zaměstnance je mezi pracovním prostorem zřízena menší kuchyň s relaxační zónou.
Materiály a barvy sledují nejnovější designové trendy, přičemž převládajícími je dřevo a antracitová barva. Prostorové dělící prvky jsou udržovány široce otevřené, ať už jako skleněné panely nebo ocelové regály nesoucí květináče pro osvěžení prostředí. Intuitivní oddělení soukromých a veřejných prostor je vizuálně dosaženo výrazným kontrastem světlých a tmavých odstínů.
Identita společnosti se odráží v detailech. Logo je propsáno v jeho různých částech. V zavěšených světlech, v dřevěných deskách na nábytku nebo v ocelových nohách barového stolu. Dalším prvkem posilujícím příslušnost ke společnosti je velká cateringová kuchyně v hlavním patře sloužící pro všechny zaměstnance a také pro akce konané na hlavním náměstí.