kategorie:
Veřejný interiér II
Petr Fiala, Dušan Štajer, Zbyněk Ráček, Lucie Hrušková, Vojtěch Kunc, WELLEN a.s., www.wellen.cz
THE STREETS, PRAHA
Nový prostor pro vyznavače pouliční módy je kombinací prodejního, komunitního a zážitkového místa, které pomáhá utvářet nový vizuálně-emoční obraz značky. Interiér prodejny je členěn do dvou pater. Přízemí proměňuje vstupní prostor v pomyslné basketbalové nebe, ze kterého zákazník sestupuje do suterénu, do ulic města. Koncept ART&STREET je tak naplněn do každého centimetru plochy.
The Streets, přední český a slovenský prodejce streetwearu a basketbalové módy, se rozhodl přesunout svou pražskou flagship prodejnu na atraktivnější adresu na Národní třídě s cílem navýšit prodeje a upevnit pozici v rámci kategorie. Naším úkolem bylo v časovém limitu šesti měsíců (do ledna 2020) navrhnout i následně zrealizovat designový koncept nové dvoupatrové prodejny, který klientovi pomůže cíle naplnit. Výzvou nám byl nejen šibeniční termín, ale i netradičně členěný prostor dvou pater, který navíc nabízel o 250% menší prodejní plochu (původní prodejna měla rozlohu 400 m2, nová lokace pouhých 140 m2).
Prodejnu jsme koncipovali jako kombinaci prodejního, komunitního a zážitkového místa s vysokým komunikačním potenciálem, vizuálně zajímavými prvky a moderními technologiemi, které kromě zážitku umožní měřit interakci zákazníků se zbožím. Designový koncept AIR&STREET povýšil prodejnu na autentický prostor pro vyznavače pouliční módy, který pomáhá utvářet pevný vizuálně-emoční obraz značky The Streets.
Koncept AIR&STREET vychází z členění prostoru prodejny do dvou pater – přízemí (AIR) a suterénu (STREET). Přízemí vizuálně odkazuje na ikonickou značku Nike Air Jordan a proměňuje vstupní prostor v pomyslné basketbalové nebe. Prostoru dominuje stěna s „létajícími“ teniskami a 3D prvky, naproti pak projekční stěna s velkoformátovým podsvíceným plexi 3D logem Air Jordan. Tvar podrážky tenisek Nike Air se promítl i do tvaru skleněné kasy, nebeský dojem pak umocňuje originální osvětlení. Veškeré nábytkové moduly jsou navrženy a vyrobeny na míru. Vše je dobře viditelné výlohou, která zastavuje také kolemjdoucí a je výrazně impulsní.
Koncept využívá potenciálu moderních technologií; interaktivní panel „AIR SCAN“ umožňuje zákazníkovi pomocí RFID nebo NFC technologie naskenovat libovolnou vystavenou tenisku a na displeji sledovat video, které mu produkt blíže představí. Obrazový i video content lze upravovat a měnit prostřednictvím vzdálené správy. Skryté senzory navíc měří počet interakcí zákazníka s produktem, personál tak může okamžitě reagovat a upravovat jejich vystavení.
Přechodem do zadní části prodejny se postupně „stmívá“ a zákazník se ocitá v trial zóně – na podsvíceném basketbalovém hřišti, kde si může zastřílet na koš a otestovat si nové tenisky přímo v terénu.
Z nebe zákazník sestupuje do suterénu, do ulic města. „Ulici“ tvoří prvky z betonu, dřeva a železa, např. nábytek z barelů nebo tematické nástěnné moduly. Nechybí „laboratoř“ k personalizaci zakoupeného zboží. Součástí podzemního prostoru je i lounge s posezením a TV obrazovkou, určená k interakci se zákazníkem i ke komunitním setkáním.
Prodejna generovala v meziročním srovnání s původní prodejnou o 28% vyšší prodeje, a to na o 250% menší ploše. Klient novou prodejnou výrazně upevnil svou pozici v kategorii i mezi dodavateli, a získal tím do prodeje 30 % exkluzivního limitovaného zboží navíc. Komunitní akce navštívilo jen měsíc po openingu 1240 lidí, 87 % rovnou nakoupilo. Ve stejném období zaznamenaly digitální senzory 3890 interakcí se zbožím. Atraktivita prodejny a exkluzivního zboží přitáhla pozornost influencerů, značka tak bez větší podpory roste organicky napříč komunitou. Svědčí o tom i počet followerů na instagramovém účtu prodejny, který vzrostl za pouhý rok od openingu z 5000 na 12500.