kategorie:
Veřejný interiér II
Ing. arch. Jan Linhart, www.archlin.cz a OBEC TŘEBOTOV, www.obectrebotov.cz
ZŠ A MŠ, TŘEBOTOV
Návrh interiéru základní školy a mateřské školy navazuje na architektonické řešení nové stavby – přístavby stávající školy. Prostor nechává vyniknout několika specifickým prvkům: interiérové vyhlídce, tribuně s klouzačkou či vertikálnímu bludišti. Celistvost prostoru lze snadno upravit díky mobilním stěnám. Výtvarné řešení je založeno na kombinaci kvalitních přírodních materiálů.
Návrh interiéru navazuje na architektonické řešení nové stavby resp. přístavby stávající školy. Je se stavbou velmi úzce propojen. Řada prvků vnitřního vybavení vychází z dispozičního uspořádání a využívá specifických prostor dané stavby. (interiérová „vyhlídka“, tribuna s klouzačkou či vertikální bludiště) Tyto detaily tvoří interiér i stavbu jedinečnou. Dispoziční koncept interiéru vychází z jednoho prostoru, který je dále dělitelný mobilními stěnami.
Výtvarné řešení je založeno na jednoduché materiálové kombinaci přirozených přírodních materiálů. (V některých případech bylo nutné je nahradit (z důvodu norem a praktického užití) umělou náhradou.) Základní barevné řešení je neutrální a vychází z předpokladu, že děti svou tvořivou pestrostí tento rámec doplní. Základ je zpestřen střídmým doplněním několika barev a především grafikou posuvných stěn. Mobilní stěny mají důležitou dispoziční i výtvarnou funkci.
Už v návrh budovy byl použit motiv dětských ručiček (otisky skutečných rukou žáků školy a školky) obtisknutých do vnějších ŽB konstrukcí. V interiéru se tento prvek opakuje v podobě barevných obtisků na stěnách chodeb.
Cílem bylo vytvořit prostory podporující pocit svobody a přirozenou kreativitu, která je pro děti typická. Nábytek by měl v tomto záměru podpořit dispoziční řešení. Pro školku a družinu byly navrženy i multiplexové stolky a židličky.
Velice důležitou součástí interiéru jsou graficky pojednané plochy. Tyto plochy jsou většinou barevně výrazné doplněné o „dětské“ kresby případně o moudré texty.