kategorie:
Veřejný interiér II
MgA. Roman Vrtiška, MgA. Vladimír Žák, MgA. Jan Stibitz, VRTIŠKA & ŽÁK s.r.o., www.vrtiskazak.com a SANSWISS s.r.o., www.sanswiss.cz
fotograf:
Kristina Hrabětová
SANSWISS, JIČÍN
Vlajková loď firmy má sloužit k seznámení zákazníků a prodejců s nabízenými produkty. Showroom je vizuálně oknem propojen s výrobou. Dominantou prostoru je prosklené atrium s živou zelení. Showroom je laděn do bílé barvy, aby nechal maximálně vyniknout produktům a zeleni. V kontrastu k bílé barvě jsou dřevěné prvky nábytku a atypický barový pult.
Showroom firmy Sanswiss je koncipován jako vlajková lod' značky a má sloužit k seznámení zákazníků a prodejců s produkty firmy (sprchové kouty a vaničky). Je rozdělen na vstupní část, ze které je přístupný showroom a meetingroom. V zádveří je také situována šatna s grafickou aplikací mapy Evropy a poboček společnosti.
Samotný showroom je vizuelně propojen s výrobou oknem, takže návštěvníci mohou komfortně nahlédnout přímo do výroby a zákazník má tak jasnou představu o kvalitě prostředí, ve které produkty vznikají. Dominantou prostoru je pak prosklené atrium s živou zelení, které nepřímo odkazuje na podstatu produktů značky - vodu, jakožto zdroj života na zemi a nejcennější komoditu, kterou vládneme. Zeleň v atriu je pak napojena na autonomní řídící systém, který sám zavlažuje dle potřeby. Také velké skleněné plochy jsou z důvodu udržování potřebné vláhy a mikroklimatu skrápěny, přičemž byly využity technologie Aquaperle, která zamezuje usazování vodního kamene na skle, díky které se pak, při stékání vody po ploše skla, ukáže logo Sanswiss. To jinak není viditelné a zjeví se až při přítomnosti vody na skle. Antiplakovou úpravou Aquaperle jsou vybaveny všechny sprchové kouty SanSwiss! Zákazník tak dostane výjimečnou příležitost vidět antiplakovou úpravu ve velkém formátu na proskleném atriu.
Showroom je dispozičně řešený jako anuloid, přičemž zigzag křivky k instalaci sprchových koutů po obvodu, aby byl prostor přehlednější a čitelnější. Na protější straně je pak umístěn občerstvovací pult s posezením pro neformální prezentace a seznámení s produkty. V rozích oválu je pak umístěna kuchyňka a sklad pro ukládání propagačních materiálů, do kterých vedou velkoformátové bezobložkové pivotové dveře. Showroom je laděn do bílé barvy, aby nechal maximálně vyniknout produktům a také zeleni. V přímém kontrastu k bílé barvě jsou pak dřevěné prvky nábytku a atypický barový pult.
Důležitou roli hraje i systém ovládání osvětlení, které je umožňuje rozehrát "světelnou show" s vystavenými produkty.
Meetingroom je oproti tomu koncipován jako antracitová místnost, ve které tvoří klíčový prvek atypický oválný dubový stůl s atypickou instalací osvětlení nad ním. To tvoří digitální číslice, na kterých lze podle libosti zobrazovat aktuální čas, datum, či letopočet. Meetingroom je vizuelně propojený nejen se zádveřím, ale také s prostorem showroomu velkými prosklenými příčkami. Jednací místnost lze opticky uzavřít za pomocí el. ovládaného závěsu, který také zlepšuje akustiku v místnosti.