Ve škole probíhala přístavba nového pavilonu a současně také rekonstrukce původního interiéru. Autor řešil koncepci barevnosti stěn, podlah a interiérového vybavení nejen podle dispozičního umístění, ale také podle věku žáků. Tím vznikl nový navigační systém v rámci budovy školy, který je pro žáky zajímavý, kreativní a v mnohém inspirativní.
Popis Interiérového vybavení
Předmětem dokumentace pro interiérového a technického vybavení pro novostavbu přístavby pavilonu Základní školy Králův Dvůr Jungmannova č.p. 292 bylo interiérové vybavení provozu školy.
Pro přístavbu objektu ZŠ Králův Dvůr Jungmannova č.p. 292 bylo zvoleno jednoduché hmotové řešení na obdélníkovém půdorysu o půdorysných rozměrech 10m a18 m. Objekt má tři nadzemní podlaží, jedno částečně podzemní. Dispozice budovy je navržena jako dvoutrakt s tím, že trakt učeben je orientován na jihozápadní stranu, na severovýchodní straně je chodba.
Skladba učeben a jejich rozmístění v jednotlivých podlažích je navržena :
V 1.NP je věnováno žákům 1.stupně (tři kmenové učebny s pracovními kouty, jedna dělená učebna a dva kabinety).
Ve 2.NP jsou již učebny pro 2.stupeň (čtyři střední univerzální učebny, jedna dělená učebna, dispozice je doplněna o dva kabinety).
Ve 3. NP jsou již učebny pro 2.stupeň (tři střední univerzální učebny, dvě dělené učebny a tři kabinety).
Členění a návrh Interiérového vybavení
Interiérové řešení je členěno do kapitol jednak dle způsobu využití prostor a s přizpůsobení k navrženému projektovému dispozičnímu a funkčnímu řešení stavební části objektu
- Interiérové vybavení učeben (žákovská lavice a židle, učitelská židle, katedry, vestavěné skříně apod.)
- Interiérové vybavení kabinetů a jednací místnosti (učitelský stůl, učitelská žídle, skříně, jednací sezení, konferenční stolek, konferenční židle apod.)
- Doplňkové interiérové vybavení (odpadkový koš, koš pro tříděný odpad, dávkovač mýdla, háčky na ručníky, informační tabule, informační systém, hmatové orientační značení apod.)
- Vybavení venkovních učeben (tabule pro venkovní třídy, sezení pro venkovní třídy, zpevnění zatravněného podkladu apod.)
Barevnost interiérového vybavení a řešení barevnosti a skladeb interiérových materiálů vnitřních povrchů
Koncepce barevnosti interiérového řešení stěn, podlah a interiérového vybavení je navržena s přizpůsobení k navrženému projektovému dispozičnímu a funkčnímu řešení stavební části objektu :
- Každé patro barevně řešeno symbolickou barvou, symboly na podlahách, stěnách a jednotlivých vestavěných skříní navrženy s přihlédnutím k věkové skupině žáků (výřezy intarzií na podlahách, stěnách nebo kladecí plány barevností v sociálních místnostech a učebnách.
- Výmalby a podlahové krytiny v každém patře laděny v odstínech jednotlivého patra v kombinaci s materiálovým odstínem a strukturou např. vestavěných skříní, žákovských a učitelských stolů a židli apod.
- Koncepce barevnosti ZŠ je promítnuta i do orientačního systému (informační tabule,výřezy intarzií před vstupy do učeben,polepy dveří či prostorová označení tříd na chodbách apod.
09.03.2018