kategorie:
Veřejný interiér II
Jan Kyzlink, Petr Pospíšil, Zbyšek Sikora, KYZLINK ARCHITECTS, www.kyzlink.com
NOTINO STORE SMÍCHOV GATE
Design první české prodejny v rámci Evropy je založen na esenci – parafrázi vůně parfému, která se šíří celým prostorem. Z této metafory vznikají křivky podlahových intarzií, hran podhledů, tvar pokladny nebo geometrie zavěšovaných lamel. Návrh volně navazuje na ztvárnění brněnského sídla firmy a rozvíjí jednotlivé elementy.
Historie internetové parfumerie NOTINO sahá do roku 2004, kdy zakladatelé otevřeli první internetový obchod s parfémy. V zápětí následovalo rychlé rozšiřování sortimentu a s tím spojena expanze do dalších zemí. V nedávné době také došlo k přejmenování na globální brand NOTINO. Důsledkem rychlého růstu v oblasti e-komerce vznikla potřeba prezentovat se i v kamenných prodejnách. Na to vše reaguje designový koncept interiérů prodejen od architektonického ateliéru KYZLINK ARCHITECTS.
Prodejna na Smíchově představuje první českou a v pořadí šestou realizaci v rámci Evropy (nyní je v novém konceptu otevřeno již 12 obchodů). Design je založen na esenci – parafrázi vůně parfému, která se šíří celým prostorem. Z této metafory vznikají křivky podlahových intarzií, hran podhledů, tvar pokladny nebo geometrie zavěšovaných lamel. Návrh volně navazuje na ztvárnění brněnského sídla firmy a rozvíjí jednotlivé elementy. Barevné provedení odpovídá zavedeným trendům v oblasti beauty a kosmetiky – tedy černá, bílá a dřevěné akcenty. V duchu firemního motta „krása má být dostupná pro každého“ připravili architekti maximálně flexibilní prostor.
Mobilní nábytkové bloky (tzv. gondoly) umožňují různé konfigurace. V jednu chvíli tak prodejna může sloužit jako klasický výstavní prostor pro široký sortiment zboží nebo se může proměnit ve velkou pop-up zónu pro jednotlivé „beauty brands“. Pražská jednotka obsahuje především expoziční část, ale i malou odpočinkovou zónu pro zákazníky, pokladnu s navazujícím zázemím a skladové prostory pro výdej zásilek. Z hlediska funkčnosti nabízí nábytek dostatek úložných prostor, ale zároveň i velký podíl expoziční plochy. Velký důraz je kladen na čistotu a eleganci, a také na dostatek různých typů osvětlení, které stimulují potenciální zákazníky.
Tvorba designového konceptu musela být do jisté míry v souladu se zaměřením NOTINO na online prodej za výhodné ceny. Cílem bylo ztvárnit detailové prostory efektivně stavebně i technologicky, ale přitom elegantně a šmrncovně. Tedy s dobrým poměrem ceny a výkonu, a to například i díky chytrému využití materiálů.
Prodejna tak decentně vyčnívá z běžné konvence obchodních jednotek a zároveň umožňuje vystavovaným produktům vyniknout v celé své kráse.