kategorie:
Veřejný interiér II
Barbora Mluvková, KONCEPTUAL a Vicente Nebot, www.konceptual.cz a Salon Michal Zapoměl, LUXUSNÍ VLASY, s.r.o., www.michalzapomel.cz
SALON MICHAL ZAPOMĚL, PRAHA
Kadeřnický salon se nachází v Karlíně a je propojen se snovou kavárnou Za Zrcadlem. Jak název napovídá, inspirace pochází z Říše Divů. Hlavním požadavkem bylo citlivé začlenění do objektu, respektování post industriální atmosféry karlínské čtvrti a pohodlí pro výkon práce kadeřníka. A tímto vším se prolíná ústřední pohádkový motiv Alenky za Zrcadlem.
Kadeřnický Salon Michala Zapoměla se nachází v pražském Karlíně a je propojen se snovou kavárnou Za Zrcadlem. Jak již název napovídá, inspirace pochází z Říše Divů.
Hlavním požadavkem při navrhování bylo citlivé začlenění do objektu, reflektování post industriální atmosféry karlínské čtvrti, pohodlí pro výkon jedinečné činnosti v oboru kadeřnictví. A tímto vším se prolíná ústřední pohádkový motiv Alenky Za Zrcadlem.
Budova dříve sloužila jako první karlínská elektro stanice a byla postavena Františkem Křižíkem, tento duch průmyslové revoluce jsme se snažili reflektovat a přitom převtělit do pohádkového prostředí, kde se poskytují nadstandardní kadeřnické služby pana Zapoměla. Proto vedle velkých tradičně prosklených dveří, kovové naprosto geometrické police přes celou zadní stěnu salonu, betonové stěrky, šedé hexagonové dlažby, používáme pohádkové prvky v podobě zrcadel, dekorací (pávy, brouci, korály) a nádherně zpracovaných parket.
V salonu můžeme najít kousky z Francie, Španělska, Tibetu, Čech i Holandska. Neopomenuly se ani ty nejmenší detaily, jako je nádobí či prezentace produktů. Dosáhli jsme propojení historie, industriálního designu a nadčasového luxusu. Vsadili jsme na světově uznávané značky, ale i na starožitné kousky.
Velmi důležité pro výsledek bylo perfektní finální zpracování všech pasířských i truhlářských prvků. Jedná se o absolutně atypické, v podstatě umělecké, objekty vyrobené přímo na míru.
Na projektu pracovalo mezinárodní duo složené z české architektky Barbory Mluvkové a španělského designéra Vicenta Nebota. Mezinárodní spolupráce probíhala jako velké vření v nádobě plné snů a vizí pana Zapoměla, nápadů a inspirace ze Španělska a představ vycházející z charakteru místa a budovy. Toto vše jsem se snažili skloubit v dílo realizovatelné v Čechách, dle českých norem a s českými dodavateli. Kteří, musím podotknout, svou práci zvládli na jedničku.