kategorie:
Veřejný interiér II.
Ing. arch. Andrej Bednár, AB-ARCH s.r.o., www.ab-arch.sk ; spoluautor: Ing. arch. Róbert Bôžek – Polyline
fotograf:
Ing.arch. Róbert Bôžek
PRODEJNA ALPINA, BRATISLAVA
Interiér prodejny sportovní a turistické obuvi ALPINA je originální a lákavý svým vybavením. Poskytuje tak zážitek nejen z nákupu bot samotných, ale zákazník má i chuť celou prodejnu prozkoumávat a objevovat. To hlavně díky vybavení, které je turistikou a horami trefně inspirováno.
Investor nás oslovil pro návrh rozsáhlého projektu první a největší prodejny v Evropě se záměrem vytvořit zážitkovou prodejní plochu, která každého zákazníka upoutá od prvního pohledu při vstupu. Dominantou, která přitahuje zvědavé pohledy zákazníků, je 4,5 m vysoká a 12 m dlouhá stylizovaná skála. Celým prostorem nás provede červeně nasvícený obrys "chodníku".Při procházení prodejnou je možné spatřit řadu zajímavých autentických prvků, jako jsou lanovky nebo vleky.
Interiér prodejny a showroomu sportovní a turistické obuvi ALPINA je navržen tak, aby zákazníkům poskytl příjemný zážitek při výběru a nákupu nabízeného sortimentu. Výrobky jsou vystaveny na výrazných formách nábytku, které se střídají a opakují. Prvky jsou v prostoru uspořádány tak, aby usnadnily orientaci a výběr zákazníkům. Vizuální a materiálové řešení prodejny vychází z BRAND BOOK, který definuje vizuální principy značky ALPINA. Materialitu doplňuje březové dřevo, které prostor zútulňuje a evokuje přírodní charakter blízký outdoorovým aktivitám. Cílem koncepce bylo navrhnout prvky a vybavení, které zatraktivní interiér a zároveň navodí intenzivnější pocit zákazníka z návštěvy nebo vyzkoušení sortimentu. Nejtěžším úkolem bylo vymyslet prvek pro vyvýšenou část prostoru a vytvořit přidanou hodnotu a zároveň upoutat pozornost. V této souvislosti vznikl nápad vytvořit v centrální vyvýšené části reálně stylizovanou imitaci skály. Skála tak umožňuje krásné výhledy na okolí Bratislavy skrz velké prosklení a zároveň možnost vyzkoušet si skutečný výstup, ať už na vyznačené turistické trase, nebo na lezecké stěně v části skály. Je to ideální a zároveň autentický způsob, jak si vyzkoušet turistickou obuv. Skála je vyrobena z březové překližky podobně jako lezecké stěny a opatřena protiskluzovým nátěrem. Realizace skály pod taktovkou kluků z Anatomic Žilina trvala asi 2 týdny. Byla to výzva jak pro nás, autory, tak pro realizátora.
Další zajímavostí je integrace skutečných lanovek, které slouží zákazníkům k vyzkoušení obuvi spojenému s výhledem na okolí. Zážitkem je také realistické vyzkoušení autentické lanovky a zkušební trasy napříč celým obchodem v různých přírodních površích. Dominantou je také výloha a prodejní pult s osvětlenou siluetou "alpských" vrcholů. Regálové systémy v prostoru jsou inspirovány horskými vrcholy.
Paleta použitých materiálů a barev je kombinací základní barvy, která definuje značku ALPINA, a jemného přírodního dřeva, které s ní kontrastuje. Přírodní materiál představuje venkovní prvek pro příjemný pocit zákazníka. Kromě primárních výrazných barev jsou podle BRAND BOOKU zvoleny i barvy sekundární, které se snadno kombinují a při samostatném umístění v prostoru dostatečně kontrastují. Barvy mají definované použití pro zvýraznění prezentovaného zboží.
Volné stěny nebo svislé plochy v prodejně jsou vytapetovány fotografiemi zasněžených hor nebo marketingovými materiály souvisejícími s prezentovanými produkty.
Zajímavým prvkem jsou výsuvné systémy na velkých sestavách s obuví, které částečně nahrazují úložný prostor a zároveň eliminují pohled na krabice s obuví , které jsou ukryty ve výsuvných panelech.