kategorie:
Veřejný interiér II
Ing. arch. Martin Frank, ESPRIINTERIER s.r.o., www.deconcept.cz
CONCEPT STORE DIAGRAM
V historickém domě v centru Bratislavy byl zrekonstruován malý prostor s klenbou, který dal vzniknout originálnímu koncept storu s nabídkou umění, šperků a svíček. Cílem architekta bylo vytvořit prostor plný kontrastů: elegantní, hrubý, surový. Pracovalo se zde převážně s betonem, mosazí, sklem, kožešinou a bílým mramorem.
D I A G R A M jako grafické znázorněni pojmu, prostorových vztahů, myšlenek .
D I A G R A M jako prostor pro prezentaci a prodej uměni, šperků, svíček
D I A G R A M jako mnohovrstevnatý interiér, ve kterém se odráží mnoho vlivů. Jako svět ve světě, ponořený do sebe, jehož všechny součásti mezi sebou komunikuji neviditelnou řečí.
KONTRASTY, VLIVY, SYMBOLY
New York a jeho kontrasty . Elegance a hrubost , surovost.
Mykonos a jeho naturálnost, prostota, přirozenost a současně opět surovost .
Dva protichůdné světy odkud pocházejí šperky , které se tady vystavují.
Surovost a přirozenost jako pojítko obou světů.
MATERIALY:
Beton, mosaz, sklo, kožešina , bilý mramor.
SYMBOLY
Elegance versus prostota.
Střídmost versus opulence zlatých a stříbrných klenotů.
Robustnost mosazných a betonových boxů versus jemné zpracování šperků.
Hladivá jemnost šperků versus trnitě neuchopitelný kaktus.
Světlo versus stín.
PROSTOR
Malý prostor s klenbou v historickém domě v centru Bratislavy, vyčištěný na samou podstatu.
Okleštěný od jakýchkoliv příkras.
Betonová, surová podlaha a čtyři ostrůvky umístěné v pomyslném čtverci, který prostoru dává řád:
1. Dva prezentační ostrůvky se skleněnými krystaly a s kožešinovými deskami, čekající na svůj okamžik doteku.
2. Prodejní ostrůvek s jedinou nízkou skleněnou vitrínou pro ten nej, nej ….šperk.
3. Jeden ostrůvek k usednuti, vnímání místa,…. kožešinová lavice , mramorový stoleček na skleničku vody.
Na stěnách prostě osazené a decentně nasvětlené police.
PROSTOROVE VRSTVY:
1. vrstva pod pulty
Krabice, boxy a desky
Betonové krabice vyrůstající z podlahy v kombinaci s elegantní, ale hrubě patinovanou mosazí.
Vzdušné a odlehčené zrcadlové kvádry, odrážející okolní prostor v nízkém horizontu u podlahy, vytvářející další virtuální svět ve světě pod hladinou očí.
Surově popraskané šedé dřevo , příjemné na dotek na deskách pultu, jako hladina pro horizontální rozdělení prostoru.
Kožešinové tácy a desky pro prezentaci prstenů, náušnic, náramků...
2. vrstva nad pulty
Skleněné, krystalicky prosté průhledné kvádry s geometricky prostorovou skladbou mosazných větví, tvořící les.
Les na šperky, které svou přirozenou rozmanitostí a náhodnou instalací narušují vytvořený stereotyp v interiéru.
Skleněné kvádry podsvětlené polykabonátovými deskami jako jediný zdroj světla v celém prostoru. Jinak šero, klid, hra světla a stínu.
Vlastně kromě lustru.
Mosazné kruhy levitující v prostoru s trubkami světelných zdrojů, které decentně svítí jenom pod sebe.
Ty jsou jediným lineárnim prvkem v prostoru, ktery spojuje všechny ostatní do jednotného celku