14.03.2022

LOBBY TRIMARÁN NA PANKRÁCI, PRAHA

Číst více

kategorie:
Interiér roku Somfy (coworkingová centra a kanceláře)

autor a přihlašovatel:

Beata Haškovcová, BEADESIGN INTERIÉRY, s.r.o., www.beadesign.cz a HARRO DEVELOPMENT PRAHA s.r.o., www.trimaran-praha.com 

LOBBY TRIMARÁN NA PANKRÁCI, PRAHA

Cílem autorky bylo, aby lidé vstoupili do cizokrajného lobby, aby se objevili v jiném světě. Barvy moře interiér rozzáří a zútulní. Lanové dekorace umocňují pocit na lodi a podtrhávají tak nádech sportovního plavidla Trimaran.

Zadání: vtisknout vstupnímu lobby dech Trimaránu, aby při vstupu do objektu skutečně ten žádoucí Trimarán připomínal.

Pokud se rozhodnete a chcete si opravdu užívat na „trimaránu“, nikdo se nechce schovávat ve stísněných kajutách, pokud zrovna nepřízeň počasí nepřeje. Všichni chtějí být venku, dýchat ten čistý vzduch, poslouchat hlasy moře a vnímat krásu nekonečného nebe v rychlosti větru. Cestovat a poznávat i daleká místa. Proto cílem bylo oprostit se od parníkových komínů, kajut vykládaných dřevem, námořnických okének z „Dvacet tisíc mil pod mořem“ a pozvednout tento prostor připomínající zaoceánskou loď v podpalubí a vystoupit na palubu moderního plavidla nesoucí krásné jméno Trimarán.

Vdechli jsme lobby lehkost a to, co opravdovému Trimaránu patří.

Cílem je nechat se unést atmosférovu letícího Trimaránu, kde každý prožívá rozlišné pocity. Všechny, kteří trimarán třeba jen vyzkoušeli,  přeci jen něco spojuje. Svoboda, týmová hra, zábava i zodpovědnost, nadšení, emoce, adrenalin, společný cíl užít si to, vyhrát a přežít. Svést se a nechat se unést atmosférovu letícího Trimaránu je něco úžasného, plného energie, touhy po dobrodružství, adrenalinu a svobodě. Trimarán je nádherné plavidlo moderních tvarů, čistých linií, vysoce kvalitních polyesterových lan, štíhlých plachet a těch nejlepším materiálů z uhlíkových desek. A protože je Trimarán jednak jako torpédo pro dobrodruhy a adrenalínové sportovce, a zároveň jako úžasný a pohodový relax pro skupinky přátel nebo rodiny, najde si tu své místo téměř každý. A s těmito pocity jsme při navrhování též pracovali. Cílem bylo a je, aby lidé vstoupili dovnitř cizokrajného lobby a objevili se najednou v jiném světě.

Interiér vstupního lobby si zaslouží lehkost, kreativitu, moderní styl a přitom elegantní vzdušnost, čisté linie, atmosféru energie jít kupředu a zkoušet nové věci, toužit po nových výzvách, po adrenalinu, překonávat překážky a vnitřní strachy, mít drajv. Proto v lobby používáme nejen barvy moře, přírody a decentní pestrost, ale prvky samotné připomínající přírodu. Mnoho nápadů jak interiér zpestřit 4D a 5D efekty bylo z projektu vyškrtnuto, nicméně stále se držíme linie a myšlenky nadčasového Trimaránu.

Koberec je dominantním prvkem, který vychází z kolekce inspirované mořem. Správnou skladbou jednotlivých dílců lze dosáhnout přechodu mezi vlnami a mezi klidným a rozbouřeným mořem. Pestrost koberce je i praktická svým vzorem, výroba koberce ctí ekologické principy a je z 20 % vyráběn z mořských sítí, což podporuje myšlenku „blíž přírodě“. Koberec má v tomto prostoru velmi významný podíl na zlepšení akustiky, protože se rozprostírá jako oceán ve velké ploše. Při výběru materiálu byl též od začátku kladen velký zřetel na míru požární odolnosti. Koberec v barvách moře pomáhá interiér celkově rozzářit a zútulnit, zároveň umocňuje sílu moře. Praktičnost a ochranu před znečištěním jsme vyřešili moderním členěním dostatečně dlouhých čistících zón.

U vstupu jsme začlenili štíhlé plachty, které umocňují pocit plachetnice a zároveň vyplňují prázdný vstup. Plachty též přispívají ke zlepšení akustiky.

Lanové dekorace umocňují pocit na lodi. Jsou navržena lana, která se v jachtařském sportu běžně používají a podtrhávají tak nádech sportovního plavidla Trimaran.

Plavbou skrz lobby můžeme zakotvit i na ostrůvku nebo doplout na konci k jungli.

Celý prostor je rozdělen do menších sekcí, resp. kojí. Každý si najde své místo pro relax, přečtení si novin, krátké popovídání si s kamarádem, s klientem či obchodním partnerem. Chceme být in a zaujmout i mladou generaci, plnou síly a tužeb.

Od začátku pracujeme s akustikou, která je nyní v nevyhovujícím stavu. Největším přínosem by měl být koberec a ztlumit nejen klapání podpatků a hlasů. Dalšími prvky jsou sedací sestavy (RSS, SS) a pyramidy kamenů, které svou výplní mají též svůj podíl na útlumu, stejně tak akustické panely, které svou plochou jsou spíše dekorativním a hravým prvkem, se kterým si návštěvníci mohou otáčet, popisovat, nechávat vzkazy. Ostatní kovový nábytek (židle, barové židle, houpačka) v bílé barvě vystihují pocity horkého léta u moře a ladí mezi sebou navzájem. Čalounění je sladěno tón v tónu, aby se všechny prvky propojovaly jako celek.

Slogany:

VYSTUPME Z KAJUTY NA PALUBU

BLÍŽ K PŘÍRODĚ, BLÍŽ K SOBĚ.

 

Číst více

Partneři

PARTNER DESIGNU CENY

GENERÁLNÍ PARTNER

PARTNER KATEGORIE

HLAVNÍ PARTNEŘI

OFICIÁLNÍ SPONZOR ČASOMÍRY

OFICIÁLNÍ VŮZ

PARTNER FASHION SHOW

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI PRO ČR

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI PRO SR

Tento web používá soubory cookie.

Soubory cookie používáme k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti. Informace o vašem používání našich stránek také sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které shromáždili při vašem používání jejich služeb

Zakázat vše
Upravit jednotlivě
Povolit vše