kategorie:
Interiér roku Somfy (coworkingová centra a kanceláře)
Ing. arch. Marie Vlčková, CUSHMAN & WAKEFIELD s.r.o., www.cushmanwakefield.com
KANCELÁŘE ALBATROS MEDIA, PRAHA
Nové prostory v budově Mayhouse jsou navrženy jako společný open-space. Jednotlivé týmy jsou vizuálně odděleny pomoci různých prvků a zasedacích místností. Celým interiérem prostupuje firemní logo ve tvaru šipky. Stěny zdobí autorské nástěnné malby od spolupracujících ilustrátorů.
Loni se nakladatelství Albatros Media přestěhovalo do nové kancelářské budovy Mayhouse na Praze 4. Výběr vhodných prostor odpovídajících novým nárokům firmy, návrh jejich rozvržení podle nejnovějších trendů a závěrů důkladné analýzy potřeb zaměstnanců a firemní kultury i následnou realizaci architektonického projektu provedla realitněporadenská společnost Cushman & Wakefield. Ta se díky spolupráci ve všech fázích změny s firmou natolik sžila, že kanceláře pro Albatros Media ušila opravdu na míru. Potvrzuje to spokojenost zaměstnanců, kteří si nové pracovní prostředí nemohou vynachválit.
Prostředí, kde se dobře žije
Budova Mayhouse nenabízí svým uživatelům jen prostor pro práci. Trávit čas v ní mohou i jinak: k dispozici mají příjemnou kavárnu či terasu pro pořádání akcí, která poskytuje jedinečný výhled na Prahu. Plně vybavené fitness lze využít pro individuální aktivity i skupinové lekce. A na sportovní vyžití se pamatovalo i vybudováním kolárny s příslušenstvím. Na přání zaměstnanců pak v relaxační zóně vznikl dětský koutek.
I to jsou důvody, proč jsou zaměstnanci v nových prostorách spokojeni. Celkově od nich má Albatros Media na nové prostory jen pozitivní zpětnou vazbu. Vyhovuje uspořádání zohledňující potřeby jednotlivých týmů a variabilita prostor pro různé typy práce, těší a inspiruje moderní a svěží design. V něm architekti pracovali mimo jiné s firemním logem – šipkou, která se jako designový prvek objevuje na mnoha součástech vybavení.
Celým prostorem se prolíná téma knih – v Albatros Media zkrátka knihami všichni žijí. Mají jich úctyhodné sbírky, a tak relaxační zóna byla pojata jako otevřená knihovna. Rozvržení prostor je řešeno jako společný „open space“, jednotlivé týmy jsou ale vizuálně odděleny pomocí různých prvků či zasedacími místnostmi. Ty zdobí autorské nástěnné malby od spolupracujících ilustrátorů, což je originální a inspirující prvek, opět podtrhující činnost firmy i záliby zaměstnanců.
Prostory na přání
Zjistit, jaké uspořádání prostor by pro firmu bylo nejlepší, jak bude fungovat nejefektivněji a v jakém prostředí budou zaměstnanci nejspokojenější – to byl další z úkolů pro poradce z Cushman & Wakefield. Již od počátku úvah o relokaci byli součástí diskusí experti na tzv. workplace advisory, kteří se pomocí analýzy detailně seznámili s chodem firmy a její kulturou, způsobem fungování, novými očekáváními. Poté navrhli více variant optimálního uspořádání prostor v několika původně zvažovaných budovách.
Díky sdíleným pracovním místům se mohly zmenšit prostory, které si firma pronajímá – se současnými cca dvěma tisíci metrů je nyní na dvou třetinách velikosti původních kanceláří. Vzniklo naopak více prostoru pro setkávání týmů, které je zásadní pro kreativní práci, a pro neformální i formální jednání.
Díky důkladné analýze firemní kultury odpovídají nové kanceláře potřebám zaměstnanců, nejmodernějším trendům a současným požadavkům na efektivní pracovní prostředí.