V obchodním komplexu ze 70.let v Ládví se majitel rozhodl změnit interiér optiky OKO. Designérky se nechaly inspirovat touto dobou a do prodejny navrhly zajímavé vitríny ve formě brýlových obrouček. Limitující malý prostor vyřešily tak, aby optika mohla klientům nabízet všechny běžné služby.
Optika Oko: je malý obchod o ploše 33 m2 v komplexu obchodů, který se nachází přímo u stanice metra Ládví. Celý tento komplex je poměrně bizarní a velmi omšelý.
Zásadními prvky obchodu jsou atypické osvětlené vitríny ve tvaru brýlových obrouček. Designérky podtrhly ráz doby vzniku celého objektu tvary obřích obrouček vitrín ze 70. let – kombinace lakovaných a dýhovaných vitrín. Prodejní pult, také ve tvaru obrouček, má z čelní strany mělkou prosklenou vitrínou, z druhé strany otevřené police. K brýlím ve vitríně se prodávající dostane díky výsuvům do stran.
Prodejna nemá velké zázemí a tak bylo třeba dostat na prodejní plochu nejen vyšetřovací pracoviště optometristy, ale bylo třeba počítat s dostatkem úložných prostor na cokoliv. Dekorativní vitríny jsme doplnily běžnými typovými skříňkami.
Novým prvkem jsou také citáty na dvou delších stěnách prodejny. Jsou to citáty, které se nějakým způsobem vztahují k tématice vidění a brýlí. Realizované jsou polepem, kombinované pak malovanými horizontálními proužky na stěně proti vchodu do prodejny.
Záda výloh jsou řešená otevíracími monumentálními plexi deskami, které jsou vyřezané do tvaru siluet postav (muž s dítětem) a potištěné. Cílem bylo, aby do obchodu bylo částečně vidět, aby se interiéru neubralo venkovní světlo a zároveň ale, aby se cítili prodavači trochu schovaní. Motiv postav musel být viditelný jak zvenku tak zevnitř, což se podařilo. „To byl pro mě asi nejdůležitější moment z této realizace, protože jsem nikdy nic podobného nenavrhovala,“ říká Halka Freidingerová.
01.03.2017